linda-aupair.reismee.nl

weekendje duitsland

21 augustus begon een nieuw avontuurtje. Ik ging mijn Duitse vriendinnetje zien, Verena!

Ik ging met de bus naar Amsterdam Sloterdijk en daar naarCentraal. Gelukkig is het erg makkelijk te vinden en had ik m'n tickets al voor de internationale trein! Vanaf Centraal ging ik regelrecht naar Duisburg! Ik hoorde onderweg al veel Duitsers dus ik kon alvast oefenen, haha not. Muziekje op en lekker reizen! Ik wist helemaal niet wat ik moest verwachten.. wordt dit een leuk weekendje? klikt het nog? Wat gaan we doen? is het mooi? Nou van het laatste moet je ook niets verwachten want wat dat betreft is het geen paradijs. Ik had Verena al een tijdje geleden gezien toen we in Santpoort de feestweek hadden, maar toen kwam ze met Cynthia dus opzich anders! Plus dat het nu niet bij mij is, maar bij haar.. uit m'n comfie zone.

Maar het belangrijkste waar ik voor kwam was haar verjaardag! De 22e van Augustus werd ze 21 jaar en daar moest ik bij zijn.

Ik kwam aan in Duisburg en Verena had van te voren al gezegd dat ik niet naar de hoofduitgang moest lopen, dus ik zat al druk te zoeken naar borden voor een andere uitgang.. tot.. ik haar zelf zag :) Dus dat was even gillen en vanaf toen vond ik het al super leuk. We reden in haar blitse autootje de toeristische route naar haar huis. Waardoor het wel een half uurtje langer duurde, maarach...
Aangekomen in haar mooie ruime huis, haar moeder weer gezien, even al m'n spulletjes neergezet en toen gingen weweer met de auto naar het centrumpje om de hoek, ja met de auto. Verena is niet zo van het fietsen en dat vond ik helemaal niet erg! In de supermarkt hebben we inkopen gedaan voor haar verjaardag, wat toch aardig veel bleek te zijn hihi. Ze wilde eerst haar verjaardag niet vieren en alleen een drankje doen met Cynthia, Alex en mij bij haar ouders hun optreden maaar uiteindelijk had ze toch wat mensen uitgenodigd. Niet wetende nog wat er uiteindelijk zou komen. Thuis gingen we lekker ons ideale ierse maaltijdje maken eneten; PASTA. Wat hebben wedat veeeel gegeten, met pesto, kaas en uitjes. Dat mag niet ontbreken. Tevens de eerste keer dat ze uitgebreid voor mij heeft gekookt, haha. Oh nu vergeet ik wel het Galway avontuur..
Na het eten gingen we een drankje doen in de stad! Dat zag er wel leuk uit en we hadden een lekker cocktailtje. Heel erg veel gelachen en Cynthia was er ook! We waren denk ik kwart voor 12 thuis ongeveer, dus er moest nog een drankje worden gedaan. Toen de klok 12 uur sloeg, mocht ik haar eindelijk feliciteren!! Toen kon ik gaan.. nee grapje hihi.Ik heb haar m'n supervette cadeau gegeven en wehebben nog heel lang zitten kletsen.
De volgende morgen met Verena en haar ouders ontbeten en maar even bedenken wat we de hele dag zouden doen. Ik had het winkelcentrum nog niet gezien en zij wilde graag dingetjes voor haarflatje kopen, dus de keuze was snel gemaakt! Buiten het feit dat ik weer eens een glas op de grond heb laten vallen, was het super gezellig. Lekker geluncht en zij heeft dingetjes gekocht. Toen we weer terug waren, kwam de Partytent.. Met 3 vrouwen duurde het even voordat hij uiteindelijk stond, terwijlde het regende. Daarna hebben we pizza gegeten,klaar gemaakt en drankjes gedaan! Toen kwam de visite, het was helaas veel minder dan verwacht maar dat maakte de gezelligheid gelukkig niet minder. Veel durfden engels te praten, dat blijkt namelijk wel echt een dingetje te zijn. Veel mensen weten de basis van Engels wel en opzich is dat voldoende. Maar als jij het niet durft te spreken, kom je ook nergens. En kan je vooral niets opsteken van anderen. Maaar een paarmeiden stelden er zich dus voor open en alcohol helpt natuurlijk ook een piep klein beetje mee.... het was een heul gezellig avondje!
Achteraf zou je het ook kunnen zeggen over de Duitse taal, want die basis is er ook wel, en het lijkt super veel op Nederlands. Maar toen ik mijn mond open trok vonden ze dat wel erg.... interessant.. positief. Maar ik hield het bij engels!
De volgende morgen met een klein katertje aan het ontbijt. Helaas hebben we het optreden van Verena haar ouders gemist, dat had ik wel willen zien. Maar dat was een dubbele afspraak.
Eerst hebben we lekker rustig aan gedaan en daarna hebben we weer een klein reisje gemaakt. Haar familie zou smiddags komen maar daarvoor moesten we even Oma ophalen een eindje verderop. Maakt niet uit waar ik in zit, (okee de boot is wat minder) maar ik vindreizen leuk! Uurtje in de auto naar een mooie grote Villa van haar Oma. Een drankje gedaan en toen weer gelijk terug. Het was vreselijk weer dus er viel niets te zien op de achterbank.. even m'n kater rust geven. Toen we weer terug waren, was iedereen er al. Veel eerder dan gepland.
Het was wel leuk om even bij de familie te zitten en een taartje te eten maar daarna heb ik me terug getrokken en heeft Verena me voor de TV geplant. Eeeven lekker relaaax, hoewel Verena ook af en toe stiekem kwam kijken. Toen iedereen weg was heb ik even piano gespeeld op de mooie piano die ze hebben. Die moet ik later ook, toch wat fijner dan een keyboard en ieeeets mooier. Als avondeten eenlekker soepie gegeten! Daarna hadden we er toch een rare film in gedaan, gelukkig weet ik niet meer hoe hij heet. We hebben wel erg veel gelachen!

En toen zat het er alweer op.... Zondag morgen nam ik weer de trein terug naar Amsterdam!
Het was super gezellig en ik ben blij dat ik van te voren niets verwachtte!

Ik was precies op tijd voor een wedstrijdje PSV hihi..

Hopelijk zie ik je snel weer!! xxxxxx in je nieuwe flatje

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!