linda-aupair.reismee.nl

196, op naar de laatste weken/loodjes

Hallo Luitjes, Ik ben weer terug van weggeweest. Ik wilde een weekje eerder schrijven maar helaas was ik daar niet toe in de stemming. Ik heb maandag avond de 2e, het bericht gekregen dat we Sill, onze lieve hond, laten inslapen. We hadden al eerder zo\'n gevoel omdat hij gewoon oud wordt, maar er aan toe geven is het lastige. Dus iedereen in tranen en nog steeds vind ik het vreselijk om er over te schrijven/praten. Hartstikke vers dus, en dan ben ik niet eens thuis. Ik denk als ik over 2 weekjes even thuis kom, het dan pas realiseer. Ik miste hem hier al, en nu is hij er niet meer. 
Dit is beter voor hem. Hoop ik dan altijd maar.... Lieve Sill, ik denk aan je :)

Terug naar het begin.

Maandag 5 mei heb ik mijn vlucht geboekt naar huis, voorgoed. Lijkt al weer 3 maanden geleden ofzo. Het is nog leuk hier, maar ik verlang zo naar huis! (vooral nu) Dinsdag waren Verena, Ethan en Noah hier en hebben we lekker gek gedaan, gedanst etc. Tussendoor lekkere ananas cake gemaakt (die volgens mij alleen ik lekker vond) en savonds was de halve finale van Eurovision Song Contest! Ennnn Nederland is door hoor jaja. Woensdag en donderdag hebben we buiten activiteiten gedaan en geloof ik een filmpje gekeken. En vrijdag was het 9 MEI en stond Rody voor de deur!! Nouja, moest hem eerst even ophalen. Z\'n vlucht was vertraagd dus eerst zijn we het park in geweest en toen kwam John snel langs om naar het vliegveld te sjeesen. Precies op tijd \'vlogen we elkaar in de armen\'. Cillian lekker verlegen en thuis uitsloven. We gingen gelijk Robyn ophalen en daarna was iedereen thuis. We hebben lekker wat drankjes gedronken, zo op de avond voor mijn verjaardag :) Ik weet niet hoe maar Rody dacht waarschijnlijk dat ik voorlopig niet naar boven ging ofzo, want hij had m\'n kamer versierd haha. Vet lief. Verena kwam ook nog even langs en ik hoopte (eiste) dat ze tenminste tot 12 uur bleef. Om 12 uur kwam Rody met allemaal Cadeautjes voor mij, terwijl hij zei dat ie niets had. Complete verrassing dus want er zaten ook cadeautjes in van m\'n broers en paps en mams!! Helemaal leuk.. dit ging door tot in de vroege uurtjes.... Zaterdag fris en fruitig de stad in met Rody! Het was geen geweldig weer, maar het zonnetje scheen dus er zijn leuke foto\'s gemaakt. Rody is een beetje net zoals ik. Je gaat lekker op vakantie, en denkt alleen maar aan wat je voor andere mensen kan kopen. Dus alle cadeautjes voor mij, Robyn en Cillian zijn uit zijn koffer... maar die koffer zit ook mooi weer vol :) Tot een uurtje of 5 hebben we onszelf daar vermaakt en zijn we terug gegaan. Daar stond een \'Birthday Dinner\' op me te wachten, (die ik achteraf zelf in elkaar moest flansen) Sorry ik moest het er even bij zeggen. Daarna hebben Verena, Rody en ik drankjes gedaan en Verena en ik zijn uit geweest. Het was gezellig maar niet bijzonder. Jodi, nederlandse Au pair, zou ook komen, maar is zonder iets te zeggen niet gekomen. Buiten alles om vond ik het wel een verjaardag om te onthouden. Ik heb van Noirin en John kaartjes voor de Riverdance show gekregen, vet leuk! Ik zeg altijd dat ik daar heen wil, maar zal t niet bestellen. Dus bij deze! Savonds trouwens Nederland 2e geworden in de Eurovision Song Contest!! Wat ik wel mooi heb gemist helaas. Zondag zijn Rody en ik naar Blanch gegaan want meneer had nog geld over, hihi. Nee, hij wilde niet perse cultuur zien dus een winkelcentrum is prima!! Ook een hele eer - hij heeft zijn trouwpak met mij gepast + gekocht! Hij moest een beetje worden aangepast dus ik ga hem volgende week opsturen. Eenmaal terug hebben we lekker een filmpje gekeken en samen van de snackbar gegeten..

..en de volgende middag moest Rody alweer naar huis! Nadat we Cillian hadden opgehaald, hebben we even in de tuin gespeeld met Cillians nieuwe speeltje van Rody en toen was de taxi er. Heb erg genoten dit weekend, ik denk dat Cillian Rody ook erg leuk vindt. Daarna hebben we nog even verder gespeeld met de waterballonnen en savonds zei Cillian tegen zijn moeder of Rody zijn volgende Au pair kan worden haha. Dinsdag hebben mijn paps en mams (EINDELIJK) geboekt!!! Jeehhh eindelijk kan ik ze laten zien waar ik leeef. Hoewel het er dan bijna op zit, want ze komen de 27e van Juni. Helemaal leuk. Cillian en Robyn worden ook steeds leuker met elkaar. Ik denk dat het komt omdat Robyn mobieler wordt nu dus dat is voor Cillian ook veel interessanter. Ze heeft nu 3 stapjes zonder leuning gezet! Vrijdags ben ik mijn persoonlijke schoolonderzoek gestart. Ik ben eigenlijk al in dubio sinds Januari ofzo, wat ik hierna moet doen. Eindelijk heb ik een stap gezet naar school. Bleh als ik er al aan denk word ik al chaggerijnig. Ik wil een eigen huis, 2 honden, (laten we het niet hebben over alle andere huisdieren) maar daarvoor moet ik een baan hebben, en met mijn huidige Diploma wil ik niets.. met dat idee ging ik het weekend in. Rody had wat \'jobs to do\' achtergelaten dus ik moest naar Blanch om zijn shirt om te wisselen en het grote PAK(ket) op te halen. Thuis heb ik het helemaal ingepakt en lekker gechillt. Zondag ben ik verder gegaan met mijn toekomst plan. Ik was (lees: was) best overtuigd en ik schreef een motivatie brief naar Inholland, voor de opleiding Basisschool lerares. Jaja, heel wat. De volgende dag had ik gelijk een reactie ontvangen met het feit dat ik me niet meer eens kan inschrijven op de toets die ik dan zou moeten doen. Dusssssss....... tot zover mijn toekomst plan. Nee, ik kan de toets in oktober maken maar dan beginnen in Februari. Opzich lekker, dan ga ik niet gelijk van de Feestweek van Volendam hup de schoolbanken in, hihi. Maar dit gaf me wel weer een reden tot nadenken, tot een nieuw plan.

Maandag ben ik begonnen met mijn Ge-weldige Smoothies. Ik ben wel goed in volhouden, maar op een gegeven moment worden ze gewoon zo smerig. Sochtends met het grote pak(ket) naar \'t postkantoortje gegaan, met de bus, en opgestuurd! Even langs Ethan en Noah geweest smiddags en dat was het weer. Dinsdag was het eerst wel lekker weer dus had een badje vol laten lopen met warm water zodat Cillian van de glijbaan kon in het bad. Even later regende het dus moesten we naar binnen. Woensdag gingen we ons tripje weer eens doen naar Tesco. Appels en Sinaasappels voor mijn geweldige smoothies. Lekker kort broekie aan en smiddags een watergevecht. Heerlijk, ik hou van water. NOT, maar het was wel grappig. Savonds had Noirin een Skype interview met een mogelijke nieuwe au pair dus heb ik een beetje afgeluisterd. Volgens mij was ze wel onder de indruk, maar haar engels was niet zo geweldig. Donderdag mams en paps alweer 27 jaar getrouwd!! Natuurlijk een kaartje gestuurd. En toen was het alweer VRIJDAG. Alle kids waren vrij dus was een dolle boel. Ik had gelukkig leuke maskers gekocht dus die gingen Cillian en ik verven en ik had voor de rest nog toiletrollen, en daar kan je ook een hoop leuks van maken. Rond een uur of 12, nog steeds heel druk, stond er een taxi op de oprit. Het was Keshia! Dat was even gek, ik kon gewoon de deur open doen en zeggen, \"Welkom in mijn huis!\". Ze was op tijd dus we gingen eerst lunchen en ik even m\'n pizza\'s afmaken. Daarna naar Verena want zij waren inmiddels weer thuis. Toen we weer terug waren ging ik Robyn snel ophalen en de pizza\'s in de oven gooien. Na het eten hebben we lekker als vanouds een wijntje gedaan en een (slechte) film gekeken. Zo eentje waarvan je alsnog mòet weten hoe hij afloopt. Zaterdag zijn we lekker de stad in gegaan. Geluncht en uit eten als cadeau voor m\'n verjaardag nog! We hadden alles al bij ons dus we konden gelijk uit! We hadden al een aantal wijntjes op bij ons diner dus de stemming zat er goed in. We ontmoetten Verena bij st Stephen en gingen naar The Village! Wat was dat weer even leuk, ik heb echt super genoten!! Het was een beetje m\'n verjaardag, zo voelde het. Met een lege bank rekening en een lach op ons gezicht, vertrokken wij in de vroege morgen. Alsnog was ik op tijd uit bed geloof ik.. Kes natuurlijk veeel eerder. Heel brak allebei, dus ik had wel een ontspannend bad nodig. Vandaag werd het lekker naar Blanchardstown easy peasy. Veel energie hadden we niet. Kopje choco en koffie hier, wat eten daaar.. En toen weer terug naar huus. Film er in en toen gingen we met z\'n alle pasta eten voor de tv. Gebeurd niet vaak. Die nacht stonden we heul vroeg op want Kes ging alweer naar huis. Rond half 5 ofzo stonden we op de taxi te wachten, die ook nog eens later was. Ik weer snel m\'n bedje in want om 7 uur ging de wekker weer!

Noirin bleef thuis vandaag voor werk dus opzich was het wel een chill dagje. We zijn in het park geweest en daarna een lekker filmpje aangezet. Savonds kwam ik er achter dat Nick en Simon in Dublin waren dit weekend! Heb ik dat even gemist! Iets Nederlands had wel erg leuk geweest. En volgens mij ook nog in the village, dus afgelopen donderdag of vrijdag ofzo, balen. Dinsdag was Noirin vroeg thuis maar had alsnog besloten om naar Ethan en Noah te gaan. Verena en ik hebben even besloten dat ik in Enschede ga wonen en zij in Gronau, stuk dichterbij en toch in ons eigen land, Hihi. Woensdag hebben we eindelijk na 7 maanden de goede en kortere weg naar Tesco gevonden. Ons tripje naar de supermarkt is een traditie geworden. Dit keer alleen heen geweest met Charlie om te kijken waar het was. Verder heel sportief gedaan en grote ronde gelopen. Lekker buiten gespeeld smiddags want het was heerlijk weer. Donderdag heb ik even na gekeken hoeveel km ik elke morgen loop (niet ren) en dat was 2,5 km dus best wat. Maar ik wilde er wel een wat grotere ronde van maken zonder verdwaald te raken. En ik heb t even bekeken en dat is 4,7 km. Ik weet nog niet of ik het elke dag ga doen, is toch weer een stuk van mijn vrije tijd smorgens.... Anywayyyy. Vrijdag ben ik even in \'m\'n kantoor\' gaan zitten en uitgezocht hoe ik de datum van Riverdance show het beste kon veranderen. Uiteindelijk een goed telefoon nummer gevonden en maar gebeld! Ik heb een hekel aan bellen, nog steeds, maar dit viel mee. Ik vond het wel interessant, in het Iers praten. Nee grapje, alles in het Engels geregeld! En nu heb ik 3 kaartjes voor de Riverdance show op de zondag wanneer mijn ouders er zijn!! Woehoe, toch even trots op mezelf, kaartjes worden opgestuurd. Toen kwam mijn suuuperluie weekend. Dat kwam mede doordat ik heel veel heb uit gegeven vorig weekend :) dus dit was een mooie straf: niet het huis uit, kan ik ook geen geld uitgeven. Ik heb natuurlijk weer een lijstje gemaakt met wat ik allemaal kon doen qua opleiding etc. Kinderen, Dieren, planner, iets met films.... Ik heb gewoon geen idee. Heb je suggesties? Brand maar los! Creatieve opleiding heb ik al gehad, digitaal dan. Zaterdag avond was ik uitgenodigd voor diner met Verena en haar tante, was erg lekker. Rode wijn gedronken, ook erg interessant.. Zondagavond moest ik babysitten dus Verena kwam langs, nadat ze haar tante gedag had gezegd. We hebben 4 films gezien :) achteraf gingen Noirin en John niet uit, maar wel ff een stuk wandelen. Ik had de tv toch al opgeeist. Savonds ook eindelijk de Onion Rings gehaald waar Verena inmiddels geobsedeerd door was geworden haha. Ik had haar herontmoeting eigenlijk moeten filmen, of tenminste een foto moeten maken.

Maandag 2 juni waren we ook vrij, Irish Bank Holiday, dus konden we ook niet veel. We zijn met Charlie naar het park geweest en een lekker stuk gewandeld. Maandagavond na mijn leuke Skype momentje met Juud, wat overigens heel vaak gebeurd, hoorde ik het nieuws over Sill. Helemaal in tranen, ook aan de andere kant van de telefoon. Dinsdags waren Ethan en Noah ook vrij, maar Cillian niet. Dus zij kwamen hier rond een uur of 12 en ik zette mijn verstand op nul. Verena wist het, maar ik ben niet zo van het praten. We hebben eigenlijk een hele leuke middag gehad. Samen geluncht, gespeeld, filmpje en Rusland tegen Nederland wezen voetballen. Helaas hadden de jongens van Rusland gewonnen. Hoop dat het niets voorspelt voor het WK! (Rusland speelt gelukkig toch niet mee) Woensdag was een rustig verdrietig dagje, savonds heb ik afscheid genomen met Tim van Sill.. Vreselijk. Ineens was het super lekker om druk bezig te zijn. Ik had Noirin toch maar een berichtje gestuurd en ze kwam donderdagavond mijn kamer binnen om te checken of ik okee was. Hele opluchting, ook omdat ik vrijdag geen pizza hoefde te maken hihi! Heel fijn. Ik realiseer het nog niet, ik ben zo ver weg. De hele week heb ik Verena en de jongens niet gezien dus zaterdag moest ik er echt uit. We gingen samen naar de stad met een heel lijstje wat ik nog moest halen. Zie je, als ik naar buiten ga, geef ik geld uit! Dit was natuurlijk wel belangrijk. Ik wilde het niet zeggen want jullie lezen dit voor er überhaupt iets aankomt in Nederland. Maar er komen een aantal verjaardagen aan, ouwemannendag en een bruiloft! Ik moet ook nog steeds een lamp halen voor in m\'n kamer. Ik dacht dat is wel aardig voor de nieuwe Au pair, want ja die is gekozen! Ik leef namelijk al vanaf koningsdag zonder een lamp. Geestig voor iemand die totaal niet van het donker houdt. Misschien moet ik die taak maar niet op me nemen. Na volgens mij ons eerste echte dag-uitje in de stad, zijn we naar haar huis gegaan. Zij moest babysitten dus hebben we daar een filmpje bekeken. Ze waren nog steeds niet thuis rond etenstijd dus hebben samen maar lekker wat in elkaar geflanst. Daarna hebben we weer eens een tattoo gesprek gehad, toch nog èèn voor Ierland avontuur en èèn voor sill misschien. Rond half 10 ofzo, kwamen ze eindelijk binnen met de vraag of wij uit wilden. Daar is het een beetje te laat voor. We hadden ons al een paar uur geinstalleerd dus we bleven lekker thuis. Ik ging thuis m\'n oplader halen en besloot om bij Verena te slapen. De volgende ochtend gingen we namelijk eindelijk weer een tripje maken!! Op naar Kilkenny, en natuurlijk hadden we ons weer \'vergist\' in de tijd en kwam hij een half uur later. Volgens mij altijd al naar de doordeweek lijst gekeken ipv weekend.... maargoed. We waren dus ruim op tijd en eigenlijk vinden we de busreis het leukst. Gewoon lekker zitten, ineens een vet boeiend gesprek hebben en de andere minuut half liggen slapen. Deze reis duurde precies 2 uur, en dat voor iets wat \'om de hoek\' ligt. Eenmaal daar waren we al meer onder de indruk dan in Granard en er was meer te doen. We hebben Kilkenny Castle gezien en Marys Church en nog wat. Verder was het niet heel speciaal moet ik zeggen, maar we hadden het prima naar ons zin. We wilden de bus om 5 uur weer terug hebben, dus we moesten op tijd weer terug. Toen we bij het station aan kwamen, stond er al een bus op het punt van vertrekken dus die namen we gelijk maar! Propvolle bus... Ook vandaag was het lekker om er weer uit te zijn. Toen ik thuis kwam was Robyn heel druk aan het lopen! Ze zette al een paar stapjes maar was te lui en wilde telkens opgepakt worden, mooi niet. Heeft wel tot resultaten gebracht; als je wat wilt hebben, moet je er wat voor doen.

Maandag 9 juni was Noirin weer thuis om zich voor te bereiden op een sollicitatie. Cillian en ik gingen Blanch in om ons hele lijstje af te werken. Eerst een korte broek voor school, (school uniform) dan knijpers, waar ik na 7 maanden eindelijk de vertaling van kan onthouden; \'pegs\'. Daar ook even nieuwe maskers gehaald, kunnen we weer verven. Toen ging ik naar de bios om een kaart te halen als cadeau voor Noirin en John, die zijn volgende week (ook) jarig. Toen gingen we naar de bieb, eindelijk weer wat boekjes gehaald. En daarna naar Smyths, speelgoedwinkel. Als Cillian zich goed heeft gedragen krijgt hij iets, zo niet, pak ik het mooi weer af. Dinsdag was het niet echt fantastisch weer. We hebben wat Bear Grylls gekeken waar Cillian helemaal gek van is, en daarna dat Pryssla, met die kraaltjes die je kan strijken. Woensdag hadden we een playdate. Wel onverwachts, maar het was met onze schoonmaakster Elena, zij is nu ook soort van oppasser en zorgt in de middag voor Aisling en haar broertjes. Heel erg gezellig, maar ik ben blij dat ik een jongen van 5 heb, en geen meisje. Hoewel, zij was heel erg gevoelig enzo. Dat hoeft natuurlijk niet iedereen te zijn. Maar Cillian is naast haar echt ADHDer (sowieso denk al). Valen is het buurmeisje van Aisling, wat heel toevallig was want Valen zit bij Cillian in de klas. En hij heeft een beetje een oogje op haar, heel schattig.

Vandaag gaan we lekker naar het Phoenix park waarschijnlijk en probeer met Charlie naast me te fietsen. Het is heerlijk weer dus we gaan niet binnen zitten. Verder ga ik even kijken wat ik allemaal al kan mee nemen naar huis want over 11 dagen zit ik weer in het vliegtuig! Wauw, gaat echt snel. (stiekem heb ik al een beetje gepakt, want ben graag voorbereid hihi en enthousiast) Op naar de Bruiloft van Rody en Maarten!!

ENNNNNNN Vrijdag de 13e morgen!! Dat gaat ons mooi geluk brengen jongens!!
Ik voel het!

NEDERLAND KAMPIOEEEEEEN WHOEEEHOEEE

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!