linda-aupair.reismee.nl

160 dagen precies

Hooi luitjes, Dit zal niet een heel lang verslag worden want ik hou mijn heerlijke vakantie thuis in Nederland, lekker voor mezelf. (okee een minisamenvatting dan)


11 april was het vrijdag en heb ik na de boodschappen heel snel pizza gemaakt, nog nooit zo snel gelukt geloof ik. Want we hadden weer een playdate! Savonds een filmmarathon want Verena moest babysitten. Daar blijven slapen en gelijk door naar Blanchardstown de volgende morgen. Savonds relaxed in m\'n eentje en zondag ooook de hele dag. Rond etenstijd zag ik Verena weer en liepen we van de snackbar, naar haar huis door naar Tesco en bij een rivier gezeten.


Maandag begonnen we met het zwemkamp. Cillian was vrij van school dus ik mocht hem elke morgen naar zwemmen brengen en alles wat daar bij hoort. Overdag gingen we naar de Dierentuin met z\'n allen wat erg leuk was want het was super heet. Dinsdag gingen we weerzwemmen en maakte ik Cillian klaar om naar Dublinia te gaan. Anne Marie nam Ethan, Noah en Cillian daarheen dus ik was even vrij :) Savonds bleef hij ook bij ze slapen dus we waren de volgende morgen een beetje in dubio, wie wat zou doen. Maar ik fietse dus gewoon naar het zwembad en Cillian werd opgehaald en ook daarheen gebracht. Daarna hebben rustig aan gedaan en in het park gezeten, lekker relaxed. We bleven ook bij Anne Marie eten want John haalde Robyn op dus kon ik wat rustiger aan doen. Toen gedag gezegd want ze gingen de volgende morgen vliegen! Op naar Nederland!! Verena ook, maar nam vanaf daar de trein naar Duitsland.Donderdag gingen wij gewoon weer naar zwemmen maar na afloop moesten we een beetje haasten want we gingen naar de Bios! We hebben de heerlijke film Frozen gezien. Ik zou hem zo op dvd kopen, echt een aanrader als je van Animatie en muziek houdt.Vrijdag was ik eeeeindelijk vrij. Helemaal nieets. Heb wel even bij Cillian in het park gekeken want hij mocht zomaar mee doen met een activiteitenkamp. Daarna ging ik me echt helemaal klaar maken voor vannacht. Savonds kwamen Anne Marie en Lucy langs en hebben we lekker gegeten en gedronken. Doeiiii...


Zaterdag heeel op tijd uit bed. Een uurtje op 4 stond de wekker en 10 voor 5 stond de taxi voor de deur, want.... ik ging naar huis!! Nouja, eerst maar naar het vliegveld. Alles ging soepeltjes net zoals al die andere keren, word wel een beetje ervaren zo. Bart stond me op te wachten met een Welkom Thuis ballon :) Ik was niet zenuwachtig dit keer maar gewoon enthousiast. Eenmaal thuis heb ik veel mensen gedag gezegd, was ik best wel verrot maar ik had de oma\'s nog op m\'n lijstje staan. Tussendoor een powernap en Savonds lekker weer een avondje uit zoals vanouds!! Zondags was het eerste paasdag en hebben we lekker bij Oma gezeten en dus wat familie gezien! Maandag waren Willie en Annie smorgens op visite, heb ik smiddags Juud gezien en savonds gegourmet met het gezinnetje. Dinsdag was drukjes, eerst naar Oma, toen Rody, toen Zaalvoetbal en Veldvoetbal. Woensdag en donderdag waren geloof ik mijn luie dagen, heerlijk. Woensdag avond wel lekker even met Kes uit eten geweest! En toen was het vrijdag! Na een moeilijke morgen met Sill reed ik naar Sloterdijk om Verena op te halen! Een heel dagje alles laten zien, want wat is Nederland toch prachtig, ahum. Was gelukkig heerlijk weer. Savonds lekker geborreld met z\'n twee en er kwam geen eind aan. Toen kwam eindelijk de grote dag en helaas was die aan het eind. KONINGSDAG! Ik keek er heel erg naar uit want ik had me vorig jaar ook erg vermaakt (koninginnendag) dus hoopte dat het dit jaar ook leuk zou zijn. Eigenlijk is het een pot nat, het is alleen op een andere dag. Ook deze dag was het heerlijk weer en hoopte dat Verena een goeie indruk van ons zou krijgen, nou dat is gelukt... Met Kes en Juud kwamen we een hoop mensen tegen en hebben we volgens mij de hele dag gedronken :) Dit resulteert dat we ook nog eens uit gingen savonds. Ik heb mij uitstekend vermaakt!! Zondag morgen, buiten het feit dat mijn stem helemaal weg was, waren we totaal niet in de mood om weer terug naar Dublin te gaan. We hebben wel nog even door de buurt gelopen en dingetjes voor de terugreis gehaald en toen was het toch echt weer tijd om naar Eindhoven te rijden. Natuurlijk met wat traantjes in mijn ogen gingen we op weg. Maar nu had ik een reis genoot en in Eindhoven zagen we ook nog eens Ethan en Noah. Allemaal in hetzelfde vliegtuig, maar ik kon natuurlijk niets zeggen want ik had geen stem :)


In Dublin werden we opgehaald door Anne Marie en werd ik thuis afgezet. Zo dat was me een vakantie wel... Ik heb toch een paar details verteld maar niet heel lang toch?
Toch gek een vakantie in m\'n eigen huis. Hier was ik wel even aan toe!


Maandag begon het gewoon allemaal weer, en ik zag Cillian pas in de ochtend voor het eerst. Hij moest slapen voordat ik kwam want hij was te enthousiast, haha. Heel fijn, het eerste wat ie zei is dat hij de nieuwe Spiderman in de Bios heeft gezien. Fantastich, maar waarom mag meneer dan niet Harry Potter 3 zien. Graag uw mening....
Verder was het super leuk om hem weer te zien, op zo\'n moment denk ik niet eens meer aan thuis en dat is goed. Overdag wilden de kids elkaar zien natuurlijk dus dat kwam voor de bakker. Savonds een lekker tripje naar Tesco gedaan en het een en ander alvast voor m\'n verjaardag gehaald, dit mag u zelf invullen. :) Dinsdag morgen naar Blanch geweest voor wat spulletjes en ook weer afgesproken met de jongens, alsof ik Verena nog niet genoeg heb gezien, in het park lekker gevoetbalt. Woensdag heb ik mijn creatieve bui weer even tevoorschijn gehaald en volgens mij is het erg gelukt! Ik had wat servetjes gekocht van Spiderman en Buzz lightyear en deze hebben we met wat lijm op wat potjes geplakt. Erg leuk, nu moet er alleen nog wat in.... Donderdag een lazyday en de film Toystory gekeken, hoe toepasselijk. Savonds hoorde ik dat het hele gezin (behalve ik) even heeft besloten om het hele weekend naar Kerry te gaan. Naar Mary en Joseph. Duuuuus, dat betekende dat ik home alone zou zijn. Anyway, met deze gedachten ging ik naar een etentje bij Verena, want haar ouders met oma zijn op bezoek! Erg leuk om ze te ontmoeten, en de gelijkenissen te zien. De volgende dag was het vrijdag en geen pizza dag, dat had ik gister al snel voor Cillian en John gemaakt. Maar wat we gedaan hebben mag joost weten want dat ging nergens over, wel lekker gekletst, in de tuin geweest enzoo.. Na een snel dinner gingen zij zich klaar maken om weg te gaan, en ineens waren ze foetsie. Ging echt snel. Stonden Charlie en ik dan alleenig voor de deur, doeiiii. Heb nog even gelopen met Charlie en toen ging ik mezelf installeren voor de tv. Maar hoe later het werd, hoe schijteriger ik word :) Ik hou niet zo van het donker, dus een mooie oplossing was om met Rody te skypen. Aardig lang, maar had het nodig hihi. Zaterdag vroeg gewekt door de schoonmakers dus daar ging mijn rust. Ik moest gelukkig toch op tijd weg want ik ontmoette Verena, ouders en oma in de stad om eindelijk eens die Hop on-Hop off bus te doen, rond Dublin. Was erg interessant, had het alleen niet in m\'n eentje gedaan. We hadden een late lunch en daarna ging ik nog even naar Pennys, wat een verslavende winkel is dat zeg. (Primark in Nederland) Heb gelukkig wel dingen gehaald die ik echt nodig heb. Een uurtje of anderhalf later ontmoette ik Verena bij de bushalte, maar de bus kwam maar niet, erg irritant. Thuis zijn we eerst even wezen lopen met Charlie en toen stiekem naar de snackbar gegaan. Die hadden we wel erg laat ontdekt, trouwens. Moeten ze maar geen onwijs lekkere vegetarische burger hebben. Mee genomen naar mijn lege huis en onder het genot van een wijntje, ging een serie aan. Deze wijntjes werden iets meer dan gepland maar het was erg gezellig!! Verena bleef hier slapen om de volgende morgen naar Howth te gaan met haar oma en ouders. Lekker op tijd weer met Charlie gelopen en toen naar de bus. In de stad de trein naar Howth! Howth was erg mooi, en ik heb weer veel foto\'s gemaakt. Al vraag ik me af of je die ooit te zien krijgt want ik ben m\'n telefoon een beetje aan het leegruimen. Savonds heb ik gekookt en daarna kwam de familie weer thuis. Maandag de 5e, bevrijdingsdag ik Nederland, was ik een Zombie want ik voelde me niet lekker. Maaaar savonds heb ik mooi even mijn vlucht naar huis geboekt (!!!!!) op 19 juli dus toen was ik wel even heel erg blij!! Ik vond het eerst niet leuk om een datum uit te kiezen want ik weet van mezelf dat ik dan ga aftellen, en het nog zo kort duurt. Maar toen ik klikte BOEKEN, sprong ik wel even een klein gaatje in de lucht :)

xxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!