linda-aupair.reismee.nl

Belfast - Kilkenny - The Voice - Galway - Naar huis!

Dit is echt lang geleden. Er zitten iets meer dagen tussen dan de vorige keer maar omdat ik deze maand zoveel heb gedaan, lijkt het wel een eeuwigheid geleden dat ik een blog heb geschreven.


7 april hebben jullie al een aantal foto\'s van gezien waarschijnlijk. Ik ging uit met Verena, Leah en Jessica. Op naar The Village. We hadden een lekker wijntje gedronken bij Verena en toen gingen we op naar de buz. Er was een leuke sfeer en we waren erg in the mood. Een leuke jongen ontmoet en we gingen ook op tijd weer naar huis. Nouja optijd, zo voelde het de volgende dag niet. De 8e ging ik namelijk naar Belfast!! Ik lag nog lekker in m\'n bed en ik had in m\'n hoofd om de trein hier om de hoek van een uur of 9 te pakken.Maar ook op dat tijdstip lag ik nog lekker in bed. Ik draaide me nog een keer om en toen dacht ik; ik wil wel erg graag. Verena zou in eerste instantie mee gaan maar ze had haar geld helaaas niet op orde. Dusss lag het aan mij, ga ik wel of ga ik niet. Inmiddels was het al 2 min voor 10 en ik dacht, als ik nog wil moet ik echt NUU gaan. Maar ik lag nog steeds in mijn bed :) Ik keek wanneer de bus naar t andere station ging en die kwam binnen 10 min! Aangezien ik enige ervaring heb met  \'in 5/10 min de bus halen\'  voor school of werk, ging dit me prima lukken! In de bus even ontbeten en eenmaal bij de trein moest ik weer haasten omdat ik nog een ticket moest kopen. De man aan het loket zei dat een retour naar Belfast 55 euro was, dus ik herhaalde ; 55 EURO?!! Ik denk dat een hoop mensen mij konden horen. Toen vroeg hij of ik vandaag nog terug kom, dan was het 40 euro.Wat idioot zeg, nog steeds duur maarja, moet er wat voor over hebben. 11 uur vertrok de trein dus ik was echt op het nippertje. Ze hebben hier wachthallen voor de trein dus iedereen stond nog te wachten tot de deuren open gingen. Zo kan iedereen tegelijk instappen. Ik had een heerlijk plaatsje, alleen er zat een man voor me die tegen zich zelf aan het praten was. Best irritant. Muziekje op en 2 uur later was ik in Belfast!Ik ging daar gelijk de stad in om Pond te pinnen, want ik ben in Noord Ierland/verenigd koningrijk nu. Best raar dat die grens er nog is. Daarna heb ik een cafe gezocht met Wifi want tot mijn schrik is er (natuurlijk) ook geen wifi meer op mijn telefoon.Hoe moet ik dan de TITANIC vinden? Erg leuk centrum. zag er netjes uit en gek genoeg praten ze hier inderdaad wat beschaafder engels. Maar het zal vast niet de kak zijn als in Engeland. Heb even wat screenshots gemaakt van google maps en daar ging ik hoor.Was even lopen maar ik heb het in een keer gevonden! Zag er erg mooi uit, en interessant. Ik moest er even in komen maar omdat je natuurlijk al een hoop van het verhaal af weet ben je meer geinteresseerd. Ik kon helaas geen foto\'s maken binnen maar ik kan je zeggen was echt leuk, zelfs in m\'n eentje. Er was een kleine mini achtbaan tour, dan zag je hoe ze werkte aan het schip en toen je daar uit kwam, kon je in een gedeelte dat je het interieur zag. Alsof je echt in het schip stond. En er was ook nog een hele grote ruimte waar werd opgenomen dat ze het wrak gingen opzoeken. Allemaal echt gebeurd, toch vet? Buiten heb ik wel een aantal foto\'s genomen want het gebouw staat op de plaats waarde Titanic werd gelanceerd in 1911 geloof ik. Toen moest ik het stuk weer terug lopen en haalde wat dingetjes voor in de trein terug. Die ging om 6 uur, dus ik was tussen 8 en half 9 weer terug in Dublin. Ik ben echt trots op mezelf dat ik dit toch maar eventjes heb gedaan.Zondag was voor mij de hele dag rustdag. Geen idee wat ik heb gedaan.


Maandag de 10e waren we weer bij Verena, was erg mooi weer. De jongens hebben ondertussen een Harry Potter obsessie opgelopen want als ze ook maar een stokje zien dan is het een toverstok! S\'avonds hadden Cillian en ik een klei aanval en besloten onszelf onder te kleien.Ik wilde het niet, fietsen naar Castleknock maar ik heb het mooi wel even gedaan. Dinsdag had ik afgesproken met een nederlands meisje Jodi! En zij woont met haar gastgezin in Castleknock. Ik woon ook in Castleknock maar het was toch een kwartier fietsen!Misschien herinner je dat ik op zoek was naar een Au pair voor de moeder van James en Jodi had hier opgereageerd. Niet om een Au pair bij iemand anders te worden, maar om net mij af te spreken! Super spontaan dus we hadden een lekkere warme choco genomen, en veel gekletst.Daarna ging ik door naar Tesco want er moest weer wijn gehaald worden! En wat andere dingetjes... groente etc. Dus ik meette Verena halverwege en gingen we samen daar heen. M\'n mooie laars/schoen stuk nu, die ideaal zijn als het koud is.. en toen ik thuis kwam had ik een kaartje van Keshia ontvangen! Vanuit Thailand, hoewel ze alweer een tijdje terug is in Nederland, hihi. Woensdag was een lazy day en had ik een erg leuk gesprek met Cillian. Wat ik het meeste hoor is dat hij een buschauffeur wil worden, een vrachtwagen chauffeur en Postbezorger in de auto! Maar soms ook dat hij wil bouwen en heb een enkele keer gehoord dat ie schoonmaker wilt worden want dat is heel \'eervol\' werk zegt ie dan. Verder wilt hij graag of bij mij wonen in Nederland, of bij de buren of bij Verena en mij maar dan zijn er geen scheten toegestaan. Dat viel wel even tegen. Donderdags is helemaal aan mij voorbij gevlogen. Vrijdag is de laatste schooldag voor St Patricksday dus alles moest groen naar school! Super leuk zag het er uit, heb er al helemaal zin in.Er zat eindelijk een vogel in t huisje. Ik probeer al een aantal weken brood er in te gooien in de hoop dat ze komen maar ik heb ze geen een keer gezien. En het huisje moet toch een keer gebruikt worden. Savonds Pizza + bananen chocolade cake!! Savonds zouden Noirin en John weg gaan maar ik zat lekker met Cillian op de bank en John viel al in slaap. Dus ik heb Cillian een verhaaltje voorgelezen en naar bed gebracht. Noirin kwam terug van een uurtje Blanchardstown en was klaar om te gaan maar John was inmiddels al naarboven naar bed gegaan, haha. Maar ze was zelf ook moe dus Verena en ik konden sowieso hier film kijken. De volgende dag heb ik lekker lang in bed gelegen en rond een uur of 3 ofzo ging ik op naar de stad. Ik weet dat het een beetje vroeg was maar ik moest nog spulletjes halen en dan avond eten in \'t centrum. Toen was het tijd om naar het VLIEGVELD te gaan!! :) Als het goed is rond een uur of 9 zouden Tim, Bart en Rianne daar aan komen. Super spannend, maar eigenlijk in \'t laatste stukje in de bus werd ik pas wat nerveus. Misschien omdat ik ook bezigwas met m\'n pinpas die ineens niet meer werkte. Zo irritant. Maar anyhoe ik was ruim op tijd en zij iets vroeger dus dat was mooi. Ik had een heel leuk bordje met \'de allerliefste familie\' moet je toch wel op af komen toch? en leuke Ierse ketting dingen gekocht en aangekomen in \'t hotel heb ik een foto van ze gemaakt. Daar hebben we even bij gekletst, ook in de taxi natuurlijk maar nu met een wijntje erbij. Want Linda was natuurlijk voorbereid en had 2 wijnflessen mee. Daarna begon het avontuur hier voor hun. En ik maar hopen dat ze het natuurlijksuper zouden vinden, of in iedergeval leuk. De bus gepakt naar \'t centrum, bij de mac wat gegeten en daarna op naar de Village! Ik had al een mailtje gestuurd naar de club of Tim binnen kon komen, maar geen reactie. Dus we moesten het gewoon maar zien. Toen we daar aankwamenwas Tim inderdaad veel te jong. En ook hier mag je nog niet eens drinken voor je 18e. (Club was voor 22+) Dus zijn we naar de Old Storehouse gegaan, waar ik het erg naar m\'n zin had. Avond was snel voorbij en op naar mijn heerlijke bedje. Mijn familie is gewoon hier, awesome tooch.Zondag afgesproken om naar \'t centrum te gaan en het even goed te laten zien. Ze wilden ook nog wat extra dingetjes voor morgen/St Patricks Day halen dus we waren lekker in de weer. Alle artiesten op straat is altijd leuk om te zien. Rond een uur of half 6 namen we een taxi naar \'mijn huis\' en ontmoeten ze John, Noirin, Cillan en Robyn :) Dit vond ik waarschijnlijk het leukste moment van het hele weekend. Cillian was een beetje verlegen maar tergelijke tijd aan het uitsloven. Hij vind Bart en Tim helemaal geweldig en Robyn vond Tim ook erg leuk.We begonnen met een wijntje en kletsen en toen waren de lasagne schotels klaar. We hadden van smiddags helium ballonnen mee genomen en dat was ook leuk speelgoed. Er was gewoon zo\'n leuke sfeer! Ik had verena ook uitgenodigd omdat ik wilde dat ze hen ook ontmoette. Helaas moest ze ook weer weg. Met een paar wijntjes op, ging zij Alex ophalen. Een vriendinnetje. Wij hebben nog lekker na gekletst en besloten om nog een drankje in het hotel te doen. We waren lekker verrot, nouja ik, dus ik op tijd het hele eind weer terug lopen.En dan maak ik geen grapje. Weer heerlijk in mijn bedje, en die volgende ochtend op tijd wakker. Want het was St. Patricks Day. Een dag waar alle Ieren over praten, wat helemaal geweldig moet zijn. Dus helemaal aangekleed/verkleed, schmink opgedaan en m\'n schattige bandje in m\'n haar. Met m\'n coole panty liep ik naar de bus waar Bart Rianne en Tim ook in zouden zitten. De parade zou rond 12 uur beginnen dus we waren op tijd. Vanaf het eind liepen we naar het midden maar geen parade te zien. Wel heeel veel groene mensen! Toen heb ik Noirin geappt waar zij staan en gingen we elkaar opzoeken.Toen we elkaar hadden gevonden kwam de parade, precies op tijd. Er waren heel veel dingetjes gebouw en een aantal orkesten. Ik vond het erg leuk om te zien en te ervaren maar ik had en veel meer muziek verwacht, en vooral op straat. Maar daarvoor moest je naar Temple Bar waar iedereen al dronken is of ergens anders in een pub. Verder heb ik me prima vermaakt en idioot veel gelopen. We zagen alle meiden nog wat heel erg toevallig was. Een drankje gedaan in de pub en toen was het wel mooi geweest.


De volgende dag, dinsdag, mocht ik uitslapen! Noirin dacht dat ik het heel laat ging maken, maar ik had het alsnog wel nodig. Verder was het gewoon een werkdag voor mij en hebben we er een chillaxing day van gemaakt. (volgens Cillian) Vlak voor het eten een beetje family time gehad, en dat hebben leuke foto\'s opgeleverd. Woensdag hebben mijn mooie stokjeshuis voor Coco (Cillians knuffel) geschilderd in allemaal leuke vrolijke kleurtjes. 9 mn stokjeshuis voor coco geschilderd met Cillian. Ondertussen waren Rianne en m\'n broertjes hier nog en zij zijn naar de vikingen geweest enzo. Donderdag gingen ze alweer terug en toen dus ik (en Cillian!!) wilde ze nog graag even zien. We hebben samen Cillian op gehaald van school en geluncht en toen zeiden we alweer gedag!Savonds heb ik een mailtje voor m\'n pinpas gestuurd maar niet echt een zinvolle reactie gekregen. Maar Rianne gaat er wat aan doen! Vlak daarna heb ik tickets voor The Voice of Ireland geboekt!! Ik volg het helemaal op tv dus ik voelde me wel verplicht om daar heen te gaan. Verena wilde mee dus dat werden er twee! Vrijdag helemaal happy omdat het alweer bijna weekend is! En eigenlijk alleen omdat ik dan kan uitslapen! Ik had geen plannen gemaakt ofzo. Jodi, het nederlandse meisje dat ik heb ontmoet vroeg of ik naar de pub wilde want er was een nederlands drankje georganiseerd.Maar daar moest ik nog even over na denken. Het was tenslotte mijn lazy weekend. Overdag heb ik eindelijk de JUICER uitgeprobeerd. Dus alle overgebleven bananen gingen er in, mandarijnen en een citroen. Best lekker eigenlijk. Savonds toch besloten om naar Sinnots te gaan want zo\'n bijeenkomst heb je niet vaak! Die pub is echt leuk, en het was erg gezellig. Allemaal wat oudere mensen maar ik kon tenminste weer eens nederlands praten. Achteraf lekker gedanst maaar ik moest op m\'n centjes letten want er kwamen 2 drukke weekenden aan!Dus we gingen op tijd naar huis. Toen begon mijn lazy weekend, allemaal samen met Verena haha. Eerst super lang uitgeslapen, toen bij haar film gekeken, Toen bij mij eten en babysitten, hier 2 films gekeken. Hier geslapen, naar Ethan z\'n wedstrijd, harry potter daar, eten bij haar. Tussendoor wat tattoo research. We kunnen makkelijk samen wonen, ghehe. Het was super snel, maar super gezellig en LUI :)


Maandag heb ik een actief plan opgesteld. Ik hoop het vol te houden tm m\'n vlucht naar huis. Het lijkt heel veel op wat ik in het begin deed maar aangezien we een beetje lui beginnen te worden ennn ik nu weer Robyn ipv Cillian weg moet brengen, moest er weer wat aan gedaan worden. Houdt in: Lopen, hardlopen, fietsen en lopen. Vrijdag hou ik een luie dag omdat dat ook pizza dag is en dan heb ik het al druk genoeg. Dinsdag was het weer Biebdag, snel gedaan dit keer want ik wilde nog wat voor Robyn halen. En Cillian was natuurlijk mee, dus meneer heeft een coole zonnebril gekregen. Hoeft ie mijne niet meer te lenen. Woensdag zouden we weer een playdate doen maar ging niet door dus hele dag spelletjes en puzzeltjes gedaan. Zoals Wie Is Het? En dan vraagtie dingen aan mij, wat zijn eigen mannetje omschrijft dus 7 van de 10 keer weet ik een beetje wie hij heeft. Maar hij wordt steeds beter! Donderdag toch de playdate gedaan dus de hele dag bij Verena gezeten. Ik had Robyn vroeger opgehaald want dan kunnen Ethan en Noah haar ook vaker zien. Freek kwam vandaag, vader van Ethan en Noah en dat zou de eerste keer zijn dat ik hem zou ontmoeten. Maar we moesten eerder weg dan dat hij aankwam dus niet gebeurd. Verena kwam bij ons eten en sliep ook weer hier, want ze was vrij vrijdags. We zijn er achter dat we eigenlijk ook familie zijn dus Noirin en John vinden het prima als ze hier is. Vrijdag 28 Maart is Robyn 1 jaar geworden! Helemaal leuk, alles voor het eerst. Ik had savonds na de pizza, die eindelijk helemaal perfect was (volgens mezelf, zij zeggen altijd al dat ie goed is) leuke cadeautjes gegeven! Ik had een mini zonnebril, prinsessen puzzeltje en prinsessen shampoo + borstel, moet ze nog even een paar maandjes mee wachten. En Cillian heeft in de winkel, met mij, ook wat uitgezocht zodat hij ook iets aan haar kon geven. Het was een vrolijke ketting plus armband, nu nog als speelgoed. Maar het ging om het feit dat Cillian er bij betrokken was, realiseerde dat z\'n kleine zusje eindelijk ook een verjaardag heeft. Hij zei \'Now she\'s a Number!\'. Ook een lekker dessert gehad, maar toen werd ik een beetje ziek. Natuurlijk niet op tijd naar bed, dat schijnt niet te kunnen. Ik heb zoveel in m\'n hoofd wat ik nog wil doen. Verena was er nog steeds en sliep weer hier. Was ook wel handig want de volgende dag gingen we naar Kilkenny! We hadden op tijd de bus want de Tourbus ging om 10 uur van het busstation weg.Onderweg dubbelcheckte ik nog of de bus ging... ging ie alleen om 9 uur! Zaten we in de bus, rond half 10... We waren waarschijnlijk in de war met de bus naar Galway volgende week. We waren niet voor niets uit bed, en in de bus gaan zitten dus we moesten ergens heen. We besloten naar het busstation te gaan en gewoon random bus te kiezen. Het moest niet al te lange reistijd zijn want we moesten op tijd terug zijn voor Verena\'s Concert in Dublin en ik zou waarschijnlijk moeten oppassen. Dus we keken waar alle plaatsen waren en de reistijd en kozen voor Granard! Dan denk je het einde van de rit moet een mooie stad zijn, maar we kwamen daar aan en er was geen hol te zien, echt. Het was een straat en ook alles was nog eens dicht. Op een zaterdag! We liepen naar een kerk en een parkje dat er wel mooi uit zag. Maar dat was het wel. Zijn een cafe in geweest waar niemand was en een supermarkt in geweest maar toen zat ons avontuur er alweer op. We hebben wel heel erg gelachen, daarnievan. Maar het stelde ons erg teleur. Vooral omdat het hopen was dat er nog een bus kwam, want we zagen maar een bushalte en als ie niet kwam konden we eigenlijk niet naar huis want er was geen taxi te bekennen. Maar daar kwam ie, 10 min te laat maar we waren nog nooit zo opgelucht geweest. We waren ruim op tijd terug in Dublin Centrum voor het concert, waar Verena met Camilla heen zou gaan, maar uiteindelijk besloot ze om niet te gaan. Ik was gelijk met de bus naar huis al gegaan en zag daar Joanne en Colm. Weer lekkere bezige boel.Ik hoefde dus niet te babysitten en vond dat erg jammer. Dan konden we \'t allemaal anders doen vandaag. Zoals een andere stad kiezen want we hoeven niet te denken aan hoelaat we terug moeten zijn en dan konden we ook nog eens overnachten daar. Maargoed, Verena kwam ook weer naar mijn huis en hebben we lekker geluierd savonds. De volgende dag, zondag, was Robyn haar feestje. Zou weer een lekkere drukke dag worden, voor even is het leuk. De tijd was naar voren gegaan en ik maar denken dat ik super lang had geslapen. Ze zijn daar helemaal niet mee bezig hier, alsof het helemaal automatisch gaat, overal. Maargoed, m\'n mooie kleertjes aan gedaan en Cillian had ook z\'n mooie blouse met Stropdas aan die ik voor kerst voor hem heb gekocht. \'Now I look like my dad, I\'m going to work!\' Omdat John altijd een pak draagt. Was erg gezellig maar we hadden smiddags al het avondeten gehad dus ik zat erg vol. Rond 4 uur liepen we naar de bus want het was tijd om naar The Voice of Ireland te gaan!Was heel makkelijk te vinden en ik heb echt super genoten! Ik herkende de artiesten, jury en presentatoren dus was erg leuk. Live is ook veel leuker en mooier geluid. In de reclames kwam er elke keer een man om ons weer wakker te schudden enzo. Het was trouwens MothersDay die dag dus ik heb ook een berichtje naar mammie gestuurd! Beetje gek dat het op een andere datum is maar hee. Savonds waren we nog lang niet moe en de klok beneden was nog niet vooruit gezet. Dus zaten we daar rond 11 uur met ons geweldige idee om elkaar Duits en Nederlands te leren, terwijl het al 12 uur was. We deden net of we het niet hadden gezien en gingen nog een uurtje door! Eerst was ik helemaal niet geinteresseerd in Duits leren maar vooral omdat het veel te snel voor me gaat. Maar omdat heel veel woorden op elkaar lijken, is het eigenlijk ook niet moeilijk. En ik weet stiekem al een beetje de basis van wat ik op school heb gehad dussss binnenkort spreek ik duits en als Verena in April naar mijn huis komt,kan ze jullie in het Nederlands begroeten :D Ik zal niet teveel beloven :p We moeten nog aan een tweede les beginnen...Maandag, na weinig uurtjes slaap, weer vroeg op! Het is 1 April dus Aprilfoolsday! Oftwel 1 april, kikker in je bil. Ik vertaalde het in het engels en het klinkt toch wel een beetje raar. A frog in your butt...We hebben een fotoshoot gedaan want Cillian wilde graag nog met z\'n mooie kleren met mij op de foto. Ik ben nog steeds actief bezig, half uur lopen, half uur fietsen. Ik word bijna trots op mezelf. Het was erg mooi weer dinsdag dus hebben we de mini glijbaan schoongemaakt. Maar we kwamen er achter dat Cillian er al te groot voor was, dus hij is nu van Robyn! We hadden vandaag ook een boodschappen-bezorging van een nieuwe winkel dus ik was erg benieuwd hoe ze t zouden brengen, en wanneer. Te laat dus, alweer. Maar maakte opzich niet veel uit want Ethan en Noah waren hier om lekker in de tuin te spelen. Daarna gingen zij naar t park en ik robyn halen en ook naar het park. Vond ze super leuk. Savonds heb ik weer braaf een kijkje genomen naar m\'n duitse lijst. :) Woensdag moesten we weer wat actiefs doen dus we gingen cupcakes maken! Jammie. We zijn daar dan de hele middag mee bezig op zo\'n tempo, en stiekem snoepen. Volgens mij was het Donderdag dat ik eindelijk m\'n pinpas binnen kreeg! Ik kon namelijk al 2 weken ofzo niet pinnen! En wat bleek, moest ie ook nog eens eerst in Nederland gebruikt worden. Dus ik had er nog niets aan. Dus even met pappie gebeld, en met de bank en nu is het helemaal goed! Ik was best opgelucht want ik moest hem hebben voor het weekend!Verena en ik gingen namelijk naar Galway, en ik wilde niet nog meer geld lenen van Noirin. Vrijdag was het weer een zonnige dag en we waren weer lekker in de tuin! Ik besloot om het er even van te nemen. Cillian had ook een stoeltje buiten gezet, heerlijk. Met z\'n mooie zonnebril.Savonds ging ik al naar Verena, is namelijk handiger om samen te vertrekken in de ochtend. Ik had een fles wijn mee voor zaterdag avond maaar toen ik hem tevoorschijn haalde was ie al snel op :)Toen was het zaterdag morgen, daar gingen we hoor. Dubbelcheck de tijden van de bus en er stond nog steeds 10 uur! Eenmaal bij het busstation, ruim op tijd.. stond dat de bus om 9:30 vertrok! Waarom overkomt ons dit altijd!? Gelukkig hadden we al snel kaartjes gekocht van te voren en we konden gelijk instappen. Dit was een reis van 3 uur dus we gokten op half 1 maar het werd 1 uur.Ik dacht dat ik het niet zou vertellen maar het moest hihi: we gingen op zoek naar het hostel en hadden het snel gevonden. Maar de man die ons in wilde checken, kon ons niet in het systeem vinden. Wat was het.. Verena had bij een ander hostel geboekt! Maaar geluk na een ongeluk: toen we ons echte hostel vonden was deze ook nog eens veel dichterbij het centrum.We hadden al onze spullen neergezet en gingen gelijk het centrumpje in, het was namelijk aardig klein. Niet zo klein als Granard ;) Ik vond het echt super leuk en normale winkeltjes en leuke pubs. We zijn ook naar het \'witte torentje\' in de verte geweest, omdat Verena die vorige keer niet van dichtbij had gezien. Het leek elke keer verder en verder en verder. Eenmaal daar aangekomen stond er een hele lange brug op ons te wachten. Even een fotoshoot gedaan onderweg zoals je misschien hebt gezien en wat bleek, nouja dat denk ik nog steeds, dat het een strontfabriek was! Waarom maak je een super lange brug zonder te vertellen aan het begin wat er aan het eind te zien is. Elk persoon denkt het zelfde als hij daar aankomt. Over de heen weg hebben we denk ik drie kwartier gedaan, dus besloten we nog enige beweging te doen voor al het eten dat we in de bus hebben gegeten er af te \'lopen/rennen\' en de terugweg deden we in 8 Minuten :) Heel interessant. Toen zagen we nog verder Cliffs en besloten even een kijkje te nemen, hoewel onze voeten al aardig op waren. Maar ook dat leek steeds verder te liggen dan we dachten.Toen het flink begon te regenen en we er al voor de helft waren, besloten we terug te gaan. Tis mooi weest. Terug in het hostel hebben we gerust en als ik m\'n ogen dicht zou doen was ik weg. Maar we hadden een stuk of 6/7 spaanse meiden op onze kamer dus dat was een beetje onmogelijk. Was maar goed ook want we moesten nog eten en uit! We hadden allebei niet echt honger dus besloten we (rond 8 uur) uit te gaan! Er was een leuke pub called \'The Quays\' en dat was erg gezellig. We hadden eerst een biertje, maar daar ben ik niet zo van dus ik nam een wijntje daarna, en dat is opzich niet zo slim. Maar ik kan je zeggen de sfeer werd er alleen maar beter op haha. Niet gegeten en bier en wijn door elkaar, dat beloofde een leuke avond te worden.En dat was het ook! We hebben zo veel gekletst (en gedronken) en gedanst! Super leuk, en het bandje was top. Maaar we hadden nog steeds niet gegeten: terug in het hotel maakten we spaghetti! Nouja Verena, ik zat op de grond geloof ik. Verder geen details, we hebben een prima avond gehad wat door liep in de vroege uurtjes.Maar toen was er ook nog zondag. We moesten op tijd op want we gingen naar de Aran Islands! Ik met m\'n kopje soep in de vroege morgen met volgens mij nog een beetje alcohol in m\'n bloed. Misschien iets te lang over gedaan en over de weg daarheen want we kwamen bij het ticket ophaal ding en die zei dat de bus net 2 min weg was :) En ook hier vraag ik weer, waarom overkomt ons dit weer?Er ging geen andere bus daarheen maar we moesten iets doen vandaag. Niet voor niets uit bed gekomen en we kunnen deze dag niet aan ons voorbij laten gaan. Toen vertelde de vrouw dat er ook bus touren waren in Galway en er om heen. Dat leek me erg leuk, en dat was het ook!! We liepen naar de bus, waren nog 2 plaatsen precies en we waren de laatste.. We hadden een leuke buschauffeur die vanalles wist te vertellen,en wat ook nog eens interessant was. We stopten eerst bij een boerderij (niet voor dieren) en The Caves. Daar mocht je uit kiezen. Aangezien de boerderij niet meer was dan uitzicht bekijken kozen we voor de holen van de beren. Het was leuk om z\'n tour te doen maar ik denk als we daar zelf door liepen, waren we binnen een kwartiertje klaar.We maakten nog even wat foto\'s van het landschap en toen gingen we door naar The Cliffs of Moher! Een van de grote redenen dat we hier in deze bus zaten! Nee, dit was de enige reden. Ik kan maar een ding zeggen, het was echt prachtig. Je kan daar denk wel een uur staan en alleen maar kijken. Ik hoop dat je het goed ziet op m\'n foto\'s, ik hoef er verder niets over te zeggen. Ojaa een hoop selfies gemaakt.Mama had vandaag ook haar eerste optreden dus ik had al veeer van te voren een cadeautje geregeld, bloemetjes en een kaartje. Die had ze gisteren al gekregen maar vandaag was de grote dag!Ik kan er helaas niet bij zijn (maar kijk eens wat ik ipv doe) en was erg benieuwd hoe het ging! Ik kreeg op de top van de Cliffs een berichtje dat het geweldig ging! Ik ben super trots en ik kan niet wachten om het echt te zien!Na de cliffffffszzz stopten we nog ergens voor het mooie uitzicht en daarna zijn we nog naar een kasteeltje geweest maar die hadden we al op de heenweg gefotografeerd dus we bleven in de bus, we waren gebroken. (ook ivm de hoeveelheid slaap!)Rond half 6 waren we weer terug in Galway centrum en om half 7 ging onze bus naar Dublin. Helemaal prima op tijd dus konden we nog even wat halen voor in de bus terug. De heerlijke gebakken aardappeltjes maakte mijn hele vermoeidheid goed. TOTDAT.... ze zeiden dat de bus later kwam! Nee, hij kwam niet half 7 maar 7 uur! WAAROM?!Het is al een rit van 3 uur :( In Dublin hadden we (eigenlijk niet) nog energie om naar onze andere bus te rennen, en nog gehaald ook. Met dat heb ik dan weer wel geluk.Dus: Geen Aran Islands, maar wel Cliffs of Moher. Ik heb echt een top weekend gehad!Maandagochtend de 7e maakte ik Cillian wakker en hij had een grote Glimlach op z\'n gezicht en vertelde gelijk over z\'n weekend.Ik wilde m\'n verslag plaatsen vandaag maar ik was nog niet helemaal klaar.... het was relaxed vandaag. Lekker rustig aan gedaan.Dinsdag hebben we Robyn haar zonnebril uitgetest en het staat haar geweldig, haha. Patatjes gemaakt, ik vond dat we dat wel even verdiende. En we gingen tennissen met Verena, Ethan en Noah! Was erg lekker en weer erg fit om te doen.Savonds eeeeindelijk m\'n ticket geboekt voor de Bruiloft van ROMA in Juni. Woensdag zijn we lekker in t park geweest en geloof het of niet, we hebben een hoop troep opgeruimd. Ik vind het echt super smerig, maar Cillian houdt graag alles schoon. (behalve in huis) Ook nog een zwerfhondje ontmoet en geen idee waar die nu is gebleven.Donderdag was echt super: we hebben film gekeken! Daar houd ik van. Despicable me, daar kan je toch geen genoeg van krijgen.
Vandaag: Is het Vrijdag en Cillian heeft school tot half 12! Een uitzondering, dus we gaan lekker lunchen met de fam: Verena, Ethan en Noah en leuke dingetjes doen. Het is mooi weer dus ben benieuwd! Dit weekend heb ik geen wilde plannen, alleen vanavond filmmarathon! Tijdje gelee!
Volgende week maandag tm donderdag is Cillian vrij van school en gaan we hopelijk allemaal leuke dingetjes doen, zoals eindelijk naar de Dierentuin!!

EN VRIJDAG....... ben ik vrij:) en ZATERDAG!!! Ga ik naar HUISSSSSSS.

Nog maar 8 daagjes oehoeeeeee ik kan niet wachten.
En ben blij dat m\'n verslagje eindelijk klaar is.

xxxxxxxxxxx tot over een paar maanden ofzo hihi.
of de volgende... ik weet het nog niet.Dan kan ik je misschien ook vertellen over mijn volgende avontuur.... als die er is. We gaan het zien!To Be Continued.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!