linda-aupair.reismee.nl

TIEN WEKEN.

Mensen die denken dat blogs/ reisverhalen niet langer mee gaan dan 2 maanden, hebben gelijk. Ik hou echt van schrijven en mijn verhalen vertellen, maar het neemt zoveel tijd, concentratie en batterij is beslag. Buiten dat vind ik als je elk ding opschrijft of filmt, direct als je het mee hebt gemaakt, dat je het moment wegneemt. (En toch doe ik het)
Dus hier ben ik weer, na 10 weken:

Laten we maar gelijk beginnen met koekjes bakken! Dat gingen we de eerste dag, 7 jan, na school weer eens doen. Ik moet zeggen, ze waren erg lekker. Maar na een paar dagen moet je ze echt weg gooien. De plannen om naar Cork te gaan waren er al, maar waar precies vond ik erg leuk om op te zoeken. Ik had al een hostel-en info boek over heel Ierland, dus dat kwam even mooi uit. Alle hostels in Cork opgeschreven plus alle info erbij. Kon me niet heel veel schelen wat voor faciliteiten erbij zaten, als ik maar een bed heb om in te slapen ennn dat het in het centrum ligt! Scheelt weer lopen. Als iemand een beetje heeft gekeken waar Cork ligt, dan weet je dat we ook wat afstand moeten afleggen. Cork ligt in het zuiden en het duurt waarschijnlijk 2,5 uur vanaf Dublin. Treintijden etc heb ik gevonden maar nog geen prijs helaas. Maaar uiteindelijk dus een goed hostel gevonden die te betalen is en die nog niet was volgeboekt. Dat gaat heel snel hier. Voorgelegd aan de meiden en ze gingen allemaal akkoord. En dan heb ik het over 6 duitse meiden. Kan je het al voorstellen? The lonely Dutch girl.... we gaan het zien hihi. Op de 2e dag was het schilderdag. Cillian gaat smiddags na school altijd 10 minuutjes in het park spelen met wat klasgenootjes en probeert dan stokken te verzamelen, maar hij mag ze niet allemaal mee nemen. Hij had er vandaag eentje mee en die werd dus geschilderd! Zelf ook wat geschilderd op papier maar dat is nu foetsie. Eindelijk nieuwe smaak toetjes! Kwam er achter dat het erg Nederlands is om elke dag na het eten een soort yoghurt toetje te eten. Eerst was er alleen black cherry maaar nu is er ook strawberry, raspberry en peach!! Maar ze heeft nog niet door dat ik eigenlijk alleen de Perzik eet :) Donderdags hebben we lekker een stukje gefietst, op z\'n vervroegde verjaardags cadeau. Nog met zijwieltjes, maar daar ga ik binnenkort verandering in brengen! Toen was het tijd om de chocobooster te proberen. Hetgeen dat ik in m\'n \"kerstpakket\" heb gekregen van paps en mams. Het was eigenlijk chocolade melk met een gebruiksaanwijzing. Ik ben ook door de dag heen, met de Europetour bezig geweest die Verena en ik willen maken. Nog niet gedetailleerd maaar dat komt nog.
Vrijdag morgen had ik de grootste blunder die je eigenlijk alleen op internet of TV ziet. (Wellicht heeft iemand me gefilmt) lekker een rondje met het hondje. Daar kwam ik de kletsende, langzaamlopende hondenuitlaatsters tegen. (Daarom ook heb ik mijn uitlaattijd voortaan iets verlaat) En zoals je weet gaan die honden lekker spelen en Charlie was al lekker smerig aan het worden. Ik zal het snel zeggen; ze kwamen op me af rennen en ze hadden met z\'n 3e een stok vast. Maar ze zijn niet zo groot dus ik dacht... een stap aan de Kant is genoeg. Maar nee, daar ging ik op m\'n plaat. Nouja eigenlijk op m\'n reet. Ja ik denk als je dit had gefilmd, was het hilarisch geweest. Gelukkig kon ik er wel ook wel om lachen. En als kers op de taart zag Charlie een modderpoel en ging er lekker in liggen!! Perfecte ochtend. Ik heb gepraat, hond uitgelaten, ben gevallen en de hond gewassen... En dan heb ik nog niet eens ontbeten -_- Die ochtend heb ik verder onderzoek gedaan naar onze tour. Het begon duurder te worden dus we moesten een beslissing maken. Datum wordt 21 tm 23 Februari dus duurt nog even! Plannetjes zijn om vrijdag naar Nederland te gaan, zaterdag avond naar Duitsland en zondagavond naar Ierland. Wij denken dat we dit kunnen. Rest van de dag voelde ik me niet zo lekker maar toch Cillian vermaken. Hij is erg geinteresseerd in de nederlandse taal. Daarom ga ik hem ook niets vragen, er geen druk op leggen. Alleen als hij er om vraagt \"Can you teach me some Dutch words?\", doe ik het graaaag. Savonds alsnog uit, en het was wel gezellig. Helaas nog steeds niet echt ge-weldig.. Verena, Jessica, Hannah en ik hadden Maike en een andere Au pair Julia ontmoet in een oude pub ver in \'t centrum. Was leuk maar als er geen muziek is, vind ik het al een stuk minder interessant. Daarna gingen we weer naar the Globe om te dansen maar het was weer zo rustig omdat het zo vroeg is. Perfecte weekend komt nog! Dit is trouwens ook de ideale nacht om een uur te wachten op de nacht bus, not. Ik kwam er achter dat mijn nachtbus pas vanaf 2 uur komt. Daar stond ik dan ff voor 1 uur.... Gelukkig leeft Dublin snachts ook.
Zondag rustdag.

Maandag de 13e heb ik een andere Au pair ontmoet, Nelma, van een meisje van Cillian z\'n klas, was wel grappig. Ze is een live-out au pair, dus ze woont in Dublin Centrum met wat anderen en komt dus elke morgen met de bus naar het gezin. Ik ben blij dat ik zo uit m\'n bed kan rollen, ik weet het: lui, of ik ben geen ochtendmens. Ik had niet echt veel energie om iets te doen en Cillian wilde graag de Bee Movie zien, dat vond ik helemaaal niet erg. Savonds heb ik m\'n zelfgemaakte kalender opgehangen, nog iets georganiseerder dan ik al ben, maaar daar houd ik van. Snachts ben ik ziek geworden, en dan ook uitgebreid. (ik ben bijna nooit ziek). Lekker gespuugd overal waar het maar kan :) voor iedereen die het wilt weten, ik was een keer te laat. Nu kan ik er om lachen maar het was echt niet fijn. Overdag niets gedaan, weer twee films gekeken. Ik kon amper bewegen en normaal val ik nooooit in slaap als ik een film kijk, zonde van de film. Woensdags was ik iets beter en heb ik Charlie weer uitgelaten en Robyn opgehaald. Donderdag gingen Cillian en ik als Ier door het leven (huis), en heb ik een Nederlands prakkie gemaakt. Was denk niet bijzonder maar het was een grappig dagje. En Bart, Tim en Rianne hebben tickets geboekt voor rond St. Patricksday, echt leuk, helemaal top!! (st. Patricksday is 17 maart) . Vrijdags hebben we de broodmachine uitgeprobeerd, alleen voor het Pizzadeeg dan. Scheelt weer deeg maken... En het zag er wel goed uit. Het moest alleen nog 20 minuutjes in de oven om het een beetje crispy te maken ofzo. Tussendoor had Cillian een feestje bij iemand uit z\'n klas. Ik bracht hem daar heen en ik was welkom om te blijven. Nee danku, gelukkig zag ik dat niemand bleef. Ik heb mijn nummer gegeven, vooral om het feit dat Cillian allergisch is voor bijna al het lekkers, omdat daar noten in zitten. (En hij is voor nog meer allergisch) Eenmaal terug ging ik weer aan de slag met de pizza, zat een beetje in de knoop met de tijd. Het duurt namelijk 45 min om deeg te maken (voor 2 pizza\'s) en dan nog 20 min in de oven voordat ik kan beginnen. Maar het was allemaal goed gekomen. Cillian weer opgehaald en daarna gelijk door naar Robyn en toen de 3e en 4e pizza maken. Verena en ik hadden trouwens besloten om onze tour een andere keer te doen. Een dag om bij familie te zijn is te kort. Maar ik had echt behoefte aan even thuis te zijn, nog steeds. Dus ik ben er voor gaan zitten en ik heb geboekt!! Ik ben 21 tm 23 Februari thuis!! en gelijk ook tickets geboekt voor in April! Van de 19e tm 27e, komt even goed uit want ik hoorde dat koningsdag de 26e is! Ben erg benieuwd hoe het wordt, en ik ben zoooo excited om maar 2,5 dag thuis te zijn, hihi. Savonds zouden Verena en ik een filmpje kijken maar we waren een beetje lui. Noah sliep hier omdat Anne Mary en Ethan ziek waren, beetje zoals ik was. Zaterdags ben ik blanchards in geweest en wat frutsels gehaald plus een extra cadeautje voor Cillian. Na het eten vroeg Noirin of ik wilde oppassen bij een vriendin van haar. Ik vond het prima, ik had toch geen plannen. Maar het was een beetje gek, ze hadden niet eens de kinderen verteld dat ik kwam dus stel dat ze wakker werden, staat er in eens een vreemd persoon voor je neus, in jouw huis. En ze waren echt binnen 2 sec weg, ik wist alleen hoe de afstandbediening werkte. Beetje vreemd. Zondag pannenkoeken voor ontbijt!! Jammie.

Maandag de 20e naar de Bieb geweest. Ik heb het nooit zo interessant gevonden, ik leen thuis boeken (1x in de 283746 jaar) die ik vervolgens nooit lees. Maar vandaag was ik met Cillian en dan zitten we natuurlijk op de kinderafdeling. Erg leuk, elke achterkant van \'t boekje voorlezen om te weten waar het over gaat. En dan zie je kindjes om je heen geinteresseerd kijken, terwijl ik daar met hem gewoon lekker midden in het pad op de grond zit, lekker cosy. Je kan daar zo een hele middag doorbrengen. Ook met Cillian in de bus reizen is erg leuk. Dinsdag heb ik mijn eerste brood gemaakt. Ik met mijn gebruiksaanwijzingen, was eeerg benieuwd hoe het zou worden, maar het zag er goed uit! En smaakte geweldig! Okee dat is overdreven, het smaakte goed. Gelijk ook maar alvast het avondeten gemaakt. Voor de verandering aardappelen en wortelen! Ik dacht echt de eerste week, yes ik ga alleen maar lekkere dingen eten!! Maar als ik ergens een hekel aan heb, zijn het wel earthapples. (Dat is wat ik zei tegen Cillian, hilarisch) Het komt een beetje m\'n strot uit, nog meer dan in Nederland. We eten het denk wel 3x per week.
Woensdag was Cillian zijn verjaardag! Ik vroeg me af hoe het gaat hier, of ie wordt wakker gemaakt ofzo. Of iedereen elkaar feliciteerd, dat schijnt iets Nederlands te zijn haha. Maar het was niet heel bijzonder. Ik kwam dezelfde tijd beneden. Noirin had alvast een cadeautje gegeven en ze had wat versierd. Dus ik zei \"I heard there is a birthday boy in here!?!\" (en dat op de vroege morgen) toen gaf ik hem zijn cadeautjes. Met een big smile opende hij de Spiderman waterpistool die ik een tijdje geleden al had gekocht, een Scooby Doo film want dat kijken we elke ochtend en een foto van ons 2 omdat ie laatst vroeg hoe hij mij kan herinneren als ik weg ben. Bijvoorbeeld een weekendje rondreizen of naar huisje. Nu moet ik van hem ook een fotolijst zodat ik hem niet kan vergeten, haha. We hebben lekker met z\'n nieuwe Lego gespeeld en verder was het geen bijzondere dag. We wilden graag dat de Flynn family kwam eten maar dat lukte alleen voor het toetje. Dat was mooi want we hadden na onze overheerlijke pizza weer, een lekker dessert. Die ik denk wel eens in Nederland ga maken! Ik had trouwens ook een mooie opmerking over Ethan z\'n shirt. Ik zei dat zijn shirt vies was en iedereen vroeg zich af waarom. En toen keek Anne Mary en zag dat een Ajax shirt was :) hihi. Cillian had van hen Lego en een pijl en boog gekregen dus die gingen we donderdag uitproberen. En weer een fantastisch brood gemaakt, om deze dag maar even te voldoen. Vrijdag was ik weer lekker druk, en anders doe ik wel druk, maak ik me druk, ik kan het allemaal! Jullie zullen dat wel missen, vooral na het eten, mijn mooie dansjes die nergens op slaan :) of als ik net ergens vandaan kom wat echt leuk was en dat ik heeel moe ben. Ideaaal voor als ik de 21e terug ben!! Goed idee, al zeg ik het zelf. Okee ik ben bang dat dit zo\'n momentje is. (Jullie hebben geen idee welke datum, waar en hoe ik dit schrijf ghehe). DUSS: ik heb weer mijn perfecte vega lasagna schotel gemaakt, op een beetje verkeerd moment maar kon me niet heel veel schelen. Er kwam ook druk weekend tegemoet dus ik haalde eerst Cillian op, maakte zijn lunch en toen rustig m\'n troep opruimen. Daarna kwam Verena hier, alsof ik haar niet genoeg heb gezien. We zien elkaar echt vaak en elke keer denk ik dat een week tussen zit ofzo. In werkelijkheid maar 1 dag haha, echt erg. We hadden even besloten om savonds naar een karaoke bar te zoeken, aangezien dit al eeuwen het plan was. We waren allebei een beetje snotterig maar ik heb haar over kunnen halen. Niet leuk?, gelijk terug naar huis. We hebben ook steeds vaker tattoo gesprekken, dat het alleen daar over gaat voor een uur lang. Zij heeft een mooie anker op de onderkant van haar bovenarm. Erg mooi. En ik ben er altijd erg geinteresseerd in. In nieuwe ontwerpen, nieuwe ideeën. Mmm misschien een creatieve school gedaan? Dus ik had gezegd dat ze eens moet kijken op die tumblr sites, ik kan daar echt uren rondneuzen. Maargoed, savonds aten we wafels (gefrituurde aardappel in de vorm van een wafel) want de lasagne was voor zaterdag. Plus gebakken ei, was erg lekker! Wie was de kok? Ohja ik. Toen ik bezig was, ging de deur bel. Ik dacht Noirin is vroeg! Maar het was zus Joanne. Misschien weet je het nog, ze is zwanger en haar man is Colm, maar hij kwam zaterdags. Lekker gekletst, ik voelde me nu wel op m\'n gemak. Dit is mijn huis nu, dusja. Na het eten ging ik naar Verena met twee flesjes bier, en wat gekletst en op zoek naar de karaoke bar! Na een uur waren we er klaar mee, zonder resultaat. Volgende keer beter. Dus de Live Music was erg verleidelijk in de Temple bar. Twee pubs gehad daar en we hebben ons erg vermaakt. Lekker weer eens mee gescheeuwd. Er lopen een hoop Duitse toeristen rond, dus ik was zowaar blij dat ik een nederlandse groep zag! Ik heb er over na gedacht om iets te zeggen maar toch maar niet gedaan. Zag weer precies hoe wij Nederlanders zijn. (Niet zo schreeuwerig als de Duitsers of course, hihi). Ik sliep bij Verena in de chille logeerkamer, en werd wakker zonder stem. Betekent dat ik een goede avond heb gehad! We hebben zaterdag de hele dag niets gedaan. We zijn begonnen aan de Harry Potter reeks! Dus we hebben deel 1 gezien, echt leuk om te zien wat een knappe man dat nu is. Ja hij is knap. Na een hele dag lekker bank hangen, moest ik toch een keer terug. Ik had natuurlijk m\'n lasagna gemaakt en ik moest babysitten. Alleen op Cillian en Robyn dus geen probleem. Alleen heel kerry familie was hier aangekomen en aten mee. Ze zijn veel te druk voor mij en niet zozeer in het doen en laten, maar meer in dat er gewoon te veel zijn in èèn huis. Waar is de privacy en waar is eventjes tijd alleen. Ik moest me even op sluiten in m\'n kamer. Babysitten was trouwens een eitje, voelde me weer zinvol toen Robyn rond half 12 wakker werd en ìk de fles moest geven. Beetje jammer dat ik zag dat Joanne thuis bleef, maar ik had toch geen plannen savonds. Zondags morgen was cillian z\'n feestje, ik wilde graag mee maar aagezien ik zaterdagavond niet bepaald in m\'n humeur was vanwege alle drukte, besloot ik niet te gaan. Ik denk ook niet dat het nodig was. Ze gingen naar een knuffelwinkel om een beer te maken. Soort workshop, zag er wel vet uit. En daarna naar mcdonalds. Niet echt iets waar ik bij moèst zijn. Dusss ieeedereen was foetsie, en ging ik skypen met mamssss en Sill! En daarna paps en Bart! Toen kwam Verena hier en keken we een filmpje. Toen ze weer terug kwamen (vluchtte ik weer) en gingen wij blanchardstown in. Weet niet hoe we \'t hebben volgehouden maar we hebben daar savonds ook nog eens gedineerd, lekkere pizza gegeten.

Maandag de 27e; rust, nooit gedacht dat ik \'t zou zeggen maar was even blij dat \'t weekend over was. Cillian had een prima weekend, veel cadeaus gekregen dus we hebben dit keer lekker gekleid. Toch leuk als alle kleuren nog zo goed zijn. Dinsdag naar Verena! Wat een verrassing! Het is altijd lekker als de jongens samen zijn, dan hoeven wij inprincipe niet zoveel aandacht te geven. We voelen ons dan weer echte mama\'s. Even op de thee! Woensdag was John weer thuis, leren voor school. Dus ik moest iets actiefs verzinnen. Toevallig hadden we de avond er voor Art Attack gezien, ja ik keek Disney XD tegen mijn zin. Maar daar waren allemaal leuke ideeën te zien als je echt niet weet wat je moet doen. Dus dit werd een dinosaurus dvd houder, creatief en orrie gineel toch? Super leuk. Donderdag had ik met Verena een spectaculair ritje naar de supermarkt. Met z\'n twee op de fiets, we zijn nu echt helemaal ingeburgerd. We hebben dingen gehaald voor in Cork, want dat was dit weekend al!! En dit moest ons natuurlijk ons weer overkomen; de alcohol afdeling opent om half 11. Laten we daar nou net om 10 uur voor de deur staan. Dan krijg je dat je lekker je mandje gaat vullen met dingen die je niet nodig hebt. Maar we wilden persè hier wat halen want, na natuurlijk mijn voorbereidend werk door op de website te kijken, wist ik dat ze hier Rose-en normale Lambrusco hadden voor een normale prijs! Want jullie wisten vast wel dat elk klein dingetje hier al veel duurder is. Ook omdat we pas savonds na 10e zouden aankomen in Cork, dan zal alles wel dicht zijn. Smiddags deden we nog een ritje, naar de fruitshop met Cillian. Dat was het wel, na mijn dagelijkse drukke bezigheden, zoals 2837 x de was doen. Vrijdag was opzich een makkelijk dagje maar moest wel aardig vooruitkijken. Rond 4e naar Verena met m\'n backpack en Cillian. Cillian bleef daar want Anne Mary was al thuis. Vanaf daar gingen we, op reis. Eindelijk op naar Cork, er op uit! We moesten ons een beetje haasten omdat je op tijd in de rij moet staan, mocht het erg druk worden. (Onderweg een bord gezien met Karaoke!!) Maar we waren goed op tijd. Lekker vooraan. Oh ja we gingen met de bus! Ik hou van reizen, maar als je kon kiezen tussen trein en de bus, precies. Maaar als je kon kiezen tussen goedkoop(er) en duur? Precies. Het was zo niet eerlijk, je kon in de bus de ticket betalen maar toen ik aan de beurt was, had meneer ineens geen wisselgeld meer. Dus gingen Hannah en ik naar zo\'n loket, en bleek dat ze daar duurder waren. Perfect. Lekker dutje gedaan en 4 uur later waren we er. Geen 2,5 uur nee :( Verena, Jessica en ik waren voorbereid en klaar voor een lekker drankje, dus de wijnflessen gingen open. We hebben de eerste avond een paar pubs gezien maar de laatste was echt het leukst. Het was echt druk want we gingen rond 12e. De avond was echt vroeg voorbij want ze stopten al om 2 uur!! Dat is toch geen nachtleven? Dus dan ga je wat zoeken en mensen boden aan om naar een huisfeest te gaan, wat super vet leek maar we konden nu al amper de weg terug naar het hostel vinden. Dus bij de macdonalds gezeten, (nooit gedaan en gaan we ook nooit meer doen) hoewel het heel gezellig is, maar het was in feite gewoon een hangplaats. Ik werd volgende mij wel fris wakker, maar omdat we niet veel slaap hadden was het heeel fijn om nog een tijdje in bed te liggen. We waren nog steeds met z\'n 7e in een kamer voor 14 dus dat was lekker. Een paar meiden hadden wat ontbijt gehaald en ook wat voor savonds en dat hebben we gedeeld. Heel studenterig of toeristig, zaten we daar lekker in de keuken te ontbijten rond 11e ofzo. Ik wilde graag naar Blarney Castle en Verena en Jessica wilden eerst ook, maar in eens was hun \"reislust\" verdwenen, of hoe je dat ook noemt. Vond ik erg jammer, als ik daar ooit nog kom, ga ik alleen. Het is een kasteel dichtbij Cork en een mooi park eromheen,. Iets wat je echt moet gezien hebben als je daar bent. Als je op de top staat moet je achterover een speciale steen een kus geven, dat heeft je geluk. Je hoeft er niet in te geloven, maar het is een traditie als je daar bent, dus dat leek me erg leuk. Ik baal er een beetje van. We hebben lekker de stad verkend en een leuk shirtje voor die avond gekocht, als je er toch bent... En besloten dat we onze haren gingen verven. Dus Camilla ging rood/roze, was ze al. En Verena half oranje en ik bruin. Savonds klaar gemaakt, borrels en spelletjes. Was erg gezellig. Er waren ook anderen in de kamer gekomen maar dat maakte ons nog niet uit. We gingen naar dezelfde pub waar we gister als laatste waren, en het was rustig. Ik keek er niet van op, ik weet wel dat rond 9/10 uur de pub nog niet veranderd in een soort club. Muziek was weer erg leuk en het goedkoopste biertje was vandaag 3 euro en volgens mij hebben we ook een aantal shotjes gezien :) ja het was een leuke avond! Terug in het hostel waren er natuurlijk nieuwe mensen die wilde slapen, helaaas. Dus \"probeerden\" we zo stil mogelijk te zijn, zie je het al voor je. De volgende dag moesten we weer lekker inpakken en wegwezen. We gingen nog even het centrum in om te ontbijten en boodschapjes te halen voor in de bus terug. De bus kwam om 2 uur dus waren we er rond 1e. 6 uur waren we weer in Dublin en Verena en ik namen gelijk de bus terug naar huis. Eenmaal thuis was ik blij iedereen weer te zien en vooral Cillian. Hij zag er ook zo uit of ie me had gemist, maar dat zal ik niet weten. Hij zei \"I\'ve got our picture and I actually didn\'t looked at it yet!\" Volgende keer maar een dagje langer weg? Nooooo :) haha. Lekkere kant en klare pizza gegeten dit keer en m\'n troep opruimen. Mooi weekend was dit.

Deze week ging John naar school om les te geven dus er zijn wat veranderingen plaats gevonden. Sochtends breng ik niet meer Robyn weg naar de crèche, maar Cillian naar school. En er zal wel eens een dag zijn dat het weer andersom gaat of dat ik ze allebei weg breng. We hebben niet veel actieve dingen gedaan deze week, we zijn wel weer 2x naar Verena, Ethan en Noah geweest en zo juist heb ik 3 heerlijke pizza gemaakt, die ze maar moeten delen met Anne Mary.

Ik wilde heel graag naar Belfast dit of volgend weekend maar moeten we maar even uitstellen. Dus nu is het aftellen om naar huis te gaan!! Zo gek maar ik kijk er echt naar uit om 2 dagen thuis te zijn! Vanaf nu nog maar 14 nachtjes :)

Tot snel!!! Aaaaaaaaahhhhhh

Oh en als je een valentijnskaart wilt sturen moet je opschieten! Hihi

Xxxxxx

Cheers to this weekend.

Foto\'s volgen....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!