linda-aupair.reismee.nl

Kerrytime and newyear

Back from being gone,

Oftewel terug van weg geweest, ik zal het kort houden:
Zondags de 22e leek het of ik heel lang uit had geslapen maar bleef super lang lekker in m\'n bed liggen. Niet zoveel gedaan, naar phoenix park geweest maar plots begon \'t te regenen en stonden we onder bomen te schuilen, dat was eventjes ijskoud. Daar vlakbij een lekker warme choco gedronken en toen al weer terug. Rond 5e gingen ze allemaal naar een show van de sleeping beauty. En ik bleef op Robyn passen. Opzich een eitje, totdat ik haar naar bed bracht. Ogen eventjes dicht ennn weer open. Ogen eventjes dicht ennn weer open. En dat 45 min lang. M\'n vinger vast houden en zachtjes wegglippen toen ze eindelijk sliep. Moeder van John kwam ook nog even langs tussendoor. Maandag 8 uur op, 9 uur weg was het plan. Werd dus half 11. We waren om 1 uur in een plaatsje vlakbij Kerry, we hebben daar geluncht enzo en rond half 3 waren we eindelijk in Brosna, gedeelte van Kerry. Heeel klein. Is echt maar een straat. 2sec rijden verder (en een half uur lopen) zagen we een moooi groot huis. Dat was het huis van Noirin haar zus Mary, plus man Joseph (nee ik maak geen grapje) en Cyra de dochter. Daar werden we ook ontvangen door zwangere zus Joanne en man Colm. Die verbleven daar ook een aantal nachten. Lekker even bijkomen enzo, van de lange trip. We hebben daar gelijk wat boodschapjes gedaan, kon ik gelijk een beetje de omgeving zien. Hier is Noirin opgegroeid, op t platteland en zonder enig bereik op je telefoon :) zag er mooi uit, maar echt landschap spotten kon niet echt. Toen we weer terug waren was het al bijna etenstijd. Dat is hier rond half 7, gelukkig raak ik er aan gewend. Groot diner, voor familie, gemaakt door Mary vanavond. Noirin had al gewaarschuwd dat er echt veel mensen gewoon binnenlopen want iedereen kent elkaar. Dus eerst was het gewoon alle familie, zoals nog een broer van Noirin, Aeneas met dochter Cloë. En broer Tom, met kersverse vrouw Lorraine. En toen kwam er ook wat binnen met dessert en daarna werd \'t nog voller. Was een erg gezellige sfeer maar op een gegeven moment was \'t even te druk voor mij. Aantal gesprekken gehad maar een hoop zijn moeilijk te verstaan door hun accent, plus ze praten een beetje binnensmond. Op een gegeven moment ben ik naar bed gegaan. Volgende ochtend was heeerlijk. Dinsdag, Dag voor kerst. Het was echt geen lekker weer maar het was wel licht genoeg om wat landschap te bekijken! John stelde voor om de bergen in te gaan van Kildare. Met de auto ofcourse. Echt ge-weldig om te zien. Ik kan er zoveel foto\'s van maken maar dit moet je echt met eigen ogen zien, prachtig. We stopten helaas alleen op \"ladies view\" maar vooral ook omdat \'t te donker werd. Wel even een mooi plaatje gemaakt :) zet me echt aan t denken om dit veeel vaker te doen. Eenmaal terug maakte Noirin lasagna, was erg lekker en genoeg voor 2 dagen. Daarna gingen we uit in de pub. We werden gebracht door Joanne, want ze is normaal een party animal en ze is nu zwanger, dus wilde ze niet mee. Maaar taxi spelen wilde ze gelukkig wel. Met z\'n 7e in de auto... Dat paste natuurlijk niet. Maar past niet, kennen we niet. Toen we daar aan kwamen was het erg rustig, maar het werd steeds voller en voller èn er kwam maar geen muziek!! Iets wat ik echt miste. Daarvan waren er 6 in een straat. We zijn er maar in 3 geweest maar ik denk dat ik toch voor de laatste kies, erg leuke sfeer. Hoe langer we bleven, hoe gezelliger het eigenlijk werd. Maaar als je langer wilde blijven moest je dat hele klere eind lopen. Want Joanne was zo lief om ons strikt om half 1 op te halen. Werd uit eindelijk 1 uur en met 9 man in de auto. Dat was echt heel grappig. De vader van Noirin kwam er ook nog in plus de vader van Joseph. Dus 6 achterin en 3 voorin :) Eenmaal terug gingen we allemaal tosti\'s maken en chips eten, leek wel ff een studentenhuis. 1e kerstdag naar de kerk. Dat vind ik altijd iets interessants, vooral met kerst, of moet ik zeggen vónd. De eerste vond ik namelijk geen zak aan, was echt teveel van het goede. Plus het feit dat hij amper was te verstaan, maar ik dacht echt waar gaat dit over. Ben toch niet zo gelovig. We gingen daar heen omdat de oom van Noirin daar priester is, aardige man hoor. Later bij een andere kerk even langs gegaan in Brosna en dat vond ik echt mooi, met de muziek enzo. Zag er ook mooier uit. Tussendoor naar t graf van Noirin\'s moeder geweest, zij is overleden toen Noirin 16 was. Was wel even een droevig momentje. Vooral als Cillian vraagt; \"why is your mommy dead?\", \"Where is she gone?\", \"is she coming back?\", \"I wish I have met her.. \" heartbreaking.... Wat moet je daarop zeggen.
Toen we weer terug waren gingen we maar even met de lego spelen, cillian had namelijk al wat cadeau\'s open gemaakt van Santa Clause!! Toen naar Aeneas\'s huis, hij ging samen met Colm koken. Was erg lekker en vroeger dan normaal. Ik denk dat we rond 4e al aan tafel zaten. Daarna gingen we de cadeau\'s verdelen en uitpakken. Erg lief, ze hadden ook wat voor mij gehaald. Een sjaaltje en makeup. Toen de Big Ben omhoog gepuzzeld erg grappig ding, en terug naar huus van Mary en Joseph. Daar Home alone voor de 1683595e x gekeken, terwijl sommige die nog nooit hebben gezien. Er zijn er 4 zei ik, en ze zeiden oh eecht!? Daarna wat grappige programmaatjes en toen begon Bridesmaids. Even gekeken en up to bed. Klaar met de dag. Kleine dingetjes in Kerry zijn.... De melk in Thee, iedereen drinkt het hier. Ik hou normaal niet zo van thee maar als ik het drink, doe ik er denk al 10 jaar geen melk meer in? De snelheden zijn echt belachelijk. Je mag op de landweggetjes 80, terwijl je op een weg waar je bijna 80 rijdt eigenlijk 50 mag. En daar tussen in mag je 100 rijden, Geeen probleem. Net zoals in de bergen, kan prima. Ooh en geen lantaarnpalen te zien, Behalve op de grote weg.
Kerstdag nummer 2, lekker uitgeslapen. Maar stond geen 2 sec naast m\'n bed of ze hadden al besloten om onverwachts in te gaan pakken en te vertrekken. Aangezien ik niet bizar veel spullen mee had, (dit keer), had ik nog tijd om te douchen en ontbijten enzoo, Plus Robyn voeden. Toen hadden we daar afscheid genomen, van het huis, want we zien de fam nog bij het volgende diner! Op naar Killarney, doet me denken aan Mcleod\'s Daughters(!!!!), om Irene en Lilly te ontmoeten. Ik denk dat Irene een nicht is van Noirin, met haar dochter Lilly. Was wat moeilijk, alles was dicht en het was minder prettig weer. Eindelijk eentje gevonden, en even gezeten. Het was gezellig, maar het was vooral om wat tijd uit te zitten voordat we naar Tom en Lorraine gingen. Weer groot diner in echt een kast van een huis. Voor z\'n 2.... het is oneerlijk. Daarna in de storm weer naar Dublin. Lekker Cillian tegen me aan en dekentjes over ons heen.
Suuuper relaxed was de volgende dag, het was gewoon praktisch aaaalle cadeautjes uitvissen. Ethan en Noah kwamen nog even gedag zeggen voordat ze naar hun vader gingen in Nederland. Zaterdag de stad weer eens in, heb nu de andere kant eens gezien. Ik heb eindelijk een Ticket Countdown Concert gekocht. Schijnt heel vet te zijn met allemaal Ierse artiesten. Die middag had ik met 2 onbekende Au pairs afgesproken, Maëlle en Juliane. Juliane kon op \'t laatste moment niet vanwege werkinterviews ofzo. Sommige Au pairs willen/moeten namelijk een baan, naast 12 uur per dag zorgen voor de kinderen. Daar pas ik voor. Anyhoe, we hadden afgesproken bij de Speer/spire. Ik had gezegd dat ik een blauwe muts op had en droeg een Penny\'s tas, ja ik was even naar binnen geweest :) wat? Het was daar aan de overkant... Maaar het bleek dus dat zij geen internet had. Duss het duurde even voordat ze op mij afstapte, want ik had geen idee hoe zij er uit zag. Maëlle is frans, rustig, aardig en denk wat verlegen. (En slechte engelse kennis) we hebben in Brewers, heel mooi cafè een choco gedronken, Dacht wat te eten in de stad maar toch maar thuis. Zondag heb ik mijn ooooverheerlijke vega lasagna gemaakt. Smiddags, dus savonds lekker rustig van genieten. Daarna even Blanchardstown in maar was m\'n geld vergeten... Dussss dan maar Maandag de bieb in, reisboeken gehaald, ook Hostel info etc. daar in het centrum kaartjes kopen. Voor aaaalle mensen die nog jarig moeten worden. De eerste waren voor rody en cheyanne. Echte kaarten sturen blijft altijd toch leuker, hoewel ik ze dan niet zelf kan ontwerpen... Ooh en postzegels gehaald, nog een rib uit m\'n lijf. Dinsdag was eindelijk oud en nieuw en ik was erg nieuwsgierig hoe het zou worden. We zouden eerst verzamelen bij St. Stephen\'s Green shopping centre, en ik dacht aan 7 meiden totaal. 2 hadden ergens laten weten dat ze ergens anders later zouden meeten, maar nooit meer wat gehoord. Dus met 5 meiden over verzameld, ging eigenlijk heel gemakkelijk. Iedereen was wel een beetje open maar hoedanook had ik een beetje het gevoel dat ik de leiding nam. Er waren op de weg naar \'t outdoor concert, in Grafton street, een aantal artiesten was wel leuk. Toen we in de rij stonden, waren de 2 franse meisjes al wat naar voren geschoven. En eenmaal uit de rij, konden we ze niet meer vinden. Niet naar gezocht ofzo, maar was wel een beetje vreemd. Dus toen waren er nog 3. Twee duitse meisjes en ik, de enige nederlandse. Er was erge leuke muziek, in het begin was het echt Iers en dat werd steeds minder. En het grappige was, de grote band die rond 12 uur zou spelen \'madness\' vond ik helemaal niet zo spectaculair ofzo. Van 8 tot half 12 heb ik echt genoten! Tussendoor trouwens was het duitse meisje weg geglipt, want ze ging bier halen zei ze en plots smst ze dat iemand over haar heen heeft gemorst en ze naar huis gaat. Ok, prima.... Daarna zijn we heel even in The Old Storehouse geweest, waar ze echt leuke live muziek hebben. En toen hadden we nog maar 6 min om de bus te halen. Maike, het overgebleven meisje, moest toevallig de zelfde bus hebben gelukkig. Daarnaast had ik nog een paa-rachtige uitvinding van de nachtbus; stopte zomaar voor mijn huis!! Kon niet beter! Ja mijn jaarwisseling was wel geslaagd. Woensdag was echt een brakdag, lekker thuisfrontje gebeld. Cillian nederlands geleerd, hij raakt steeds meer geinteresseerd in het nederlands leren; \"Can I learn some words from your country, then I\'m gonna teach you some Irish words!\" Wat dan vervolgens gewoon engelse woorden zijn, maaar dat maakt niet uit :) Savonds lekker gekletst met Noirin over hoe het gaat nu, wanneer ze waarschijnlijk vrij hebt, wanneer ik vrij heb en of we aan onze \"regels\" houden etc. maar daar hebben we ons nooit echt in verdiept, het gaat zo lekker nu. Ik mag echt niet klagen. Donderdag gaat het weer beginnen, Noirin en John moeten weer werken, dus Robyn gaat weer naar de crèche. Alleen Cillian is nog vrij dus dat betekent een hele dag vermaken. Daar hadden we wat op verzonnen, we gingen met z\'n 2 naar de bios; walking with dinosaurs, hij was erg leuk! Je leert er ook nog eens van en is grappig. Een aanrader! Want ik hoorde dat ie ook in Nederland draait. Daarna was het busy busy, want we moesten èn Robyn ophalen èn koken. Was met een beetje haast gelukt. Houd ik wel van, zo op z\'n tijd.
Vrijdag vroeg op, en het stormde weer heel erg dus John bracht Robyn weg. Dit werd een een hele lange dag, want het was geen fijn weer voor activiteiten buiten, zelfs geen wandeling met Charlie. Dat moest natuurlijk wel dus we zijn hier in \'t park ff \"snel\" een rondje gaan lopen. Cillian z\'n snelheid is natuurlijk niet zo van wat je zegt snellllll. En Charlie was weer lekker irritant, als je wilt dat ie komt denktie dat je wilt spelen enzo. Andere keren ging het goed maar vandaag.. Toen was de vraag wàt gaan we doen. Cillian nog steeds vrij dus wilt de hele dag actief zijn. We zagen een tijdje geleden in de créche een mini winkeltje met zelfgemaakte kerstspulletjes van de kindjes daar. Cillian wilde eerst graag daar wat kopen, maar wij kwamen erachter dat we dat priiima zelf kunnen maken. Plus dat ook nog eens tijdsverdrijf is. Ik herinnerde me dat vandaag, kwam goed uit, dus gingen we aan de slag met een rendier van een wcrol! Okee mijne lijkt half op een big maaar dat blijft er toch in zitten he hihi. Toen was het wachten op de boodschappen, die worden elke vrijdag gebracht. Want in de boodschappen zat \"yeast\", na een tijdje nadenken was het meest logische antwoord gist :) want we gingen pizza maken! Friday is gonna be a Home Made Pizza day! Staat ook op onze weeklijst die we ook ff inelkaar hebben gefixt. Leuke buttons enzo, morgen doen we de button Weeeeekend. Dusssss in die wachttijd gingen we maar even eindelijk \"where is wally?\" puzzel afmaken. Veel te moeilijk voor die kleintjes, zo hebben wij grote mensen ook wat te doen. Maargoed, boodschappen gearriveerd en bij deze bakopdracht moet ik ook hier weer zeggen, naast het feit dat ik én de beschrijving heb doorgelezen, én nog eens heb overgeschreven én vertaald, heb ik me er toch niet helemaaal aan gehouden. Daar kwam ik overigens achter... Ehh na de 2e stap al. Maaar het is pizza vrijdag vanaf nu. Dus er komen nog heeeel veel pizza\'s. Ik word een echte pizza bakkeres :) ooh en Curryprincess, die heel spicy was! Zelfs voor mij... Niet mijn schuld, Noirin dacht dat het hele potje er in moest :) en vegetarische lasagna prof! En die is me toch lekker.. Ok. Back to basic: toen kwamen John en Robyn thuis want het was nog steeds stormy. En toen Noirin en ze vonden de pizza zomaar heeel lekker. Kun je nagaan over een paar weken.... Noirin kwam namelijk thuis met het nieuws dat ze een broodmaker had besteld haha. Niet alleen voor brood, waar chocolade in kan, tomaat, pesto.... Maar is ook te gebruiken voor Pizzadeeg! Top. Toennnn was het wachten op 4 Januari, en omdat het bij jullie, in Nederland, een uur eerder is, was het even opletten. Want om 11 uur hier, was mijn bestie 22 jaar geworden! Also known as Lood from \"lood&olijf\" and Lodewijk the 1st en Rody of course. Misschien gaat ie nu wel m\'n blog lezen :) eindelijk eens geskyped en was erg leuk om hem weer eens echt te zien en spreken. Was ietsje langer geworden dan gepland, maar ben niet zo van de tijd. Net zoals nu wanneer ik dit weer idioot laat zit te typen. Zaterdag was het puzzeldag, gewoon omdat ik daar zin in had. En Cillian hielp me een handje. Savonds lekker weer eens babysitten en verhaaltjes lezen. Geen pub voor mij vanavond. Zondag heb ik weer eens asociaal heerlijk lang in mijn bed gelegen. Toen ik eindelijk tijd had voor some breakfast, waren hun al klaar om naar de stad te gaan, om te kijken voor een fiets voor Cillian!! In de tussentijd heb ik geskyped met mams en paps en Bart en Tim! Dat was echt super leuk, gewooon alsof ik echt thuis ben in Nederland. Ik heb een hele tour gegeven door het huis heen, erg leuk. Volgende keer wil ik Sill ook zien!! Einde van de middag hebben Noirin en ik gekookt voor een grote groep.... Want Ethan, Noah en Verena kwamen weer terug! Het diner was erg gezellig, en ik had toch een lekker toetje gemaakt. Apple Crumble. Daarna hebben Verena en ik even flink bij gekletst, was leuk met een kopje choco. Het klikt echt en ben blij dat ze er weer is. We hebben een datum vast gezet dat we naar Cork gaan! De 31e van Januari! Erg leukkkk! Met nog een paar andere duitse meisjes waarschijnlijk, maar dat zien we tegen die tijd. Ennnn het leek ons een erg leuk idee, als we naar huis gaan een keertje, dat zij eerst met mij mee komt, en ik dan met haar mee naar Duitsland en daarna weer terug naar Ierland. Something like a Europetour. Zo krijgen we nog veel meer ideeën!

Oh en savonds eindelijk m\'n kamer veranderd! Het zat alweer te kriebelen hihi.

Op Maandag weer lekker vroeg er uit, en ook vandaag hoefde Cillian nog niet naar school. De rest van Ierland wel, maar nee Cillian niet... Dus gingen we naar een indoor playground. Echt super vet voor die kleintjes, en moet zeggen dat ik me ook wel vermaakte met hem. Schattepatatje. Smiddags weer langs Verena en de jongens geweest, alsof ik ze gister niet had gezien. Echte nederlandse kwartet gespeeld, jaja. En thuis weer koken, had gelukkig al wat voorbereidend werk gedaan. Multitasking jwz.

Vandaag is school er weer, dus ik heb mijn 3 uurtjes vrije tijd weer terug!

Nu vooral uitkijken naar de eerste trip die ik ga maken en Cillian z\'n verjaardag de 22e!

See ya later alligator,

was dit kort genoeg?

Liefssssss xxxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!