linda-aupair.reismee.nl

Three weeks nd a bit

Dit was de eerste Maandag dat ik alles alleen moest doen. Dus daar gingen we hoor. Robyn weggebracht, even de was etc doen en Cillian ophalen. Heb even gekletst met de moeder van James, vriendje van Cillian, en ze overweegt ook een Au Pair te nemen. Het is deze dagen erg koud, ook binnen maar ik ben blijkbaar de enige die dat merkt. Elke dag de openhaard aan doen, is geen overbodige luxe. Plus dat Cillian dat een erg leuke activiteit vindt en mij nog een hoop kan leren. Hij is gek op One Direction, laat ik nou net heel toevallig een aantal liedjes van hun op m\'n tablet hebben staan. Een vuurtje en muziekje, iedereen blij. Toch moest er nog wat huiswerk gedaan worden, altijd al een hekel aan gehad. Maar als je dit ziet, zijn t eigenlijk een paar letters uit \'t alfabet en that\'s it. 10 minuutjes z\'n aandacht gehad dat was het. Rond half 5 weer Robyn opgehaald en een uurtje later kwamen Noirin en John thuis.
Dinsdag, hebben we weer de kerstkaarten ingekleurd..., komt geen eind aan. Eeeeindelijk lichtjes in de kerstboom, en Verena, Ethan en Noah kwamen weer langs. Vandaag had Cillian een lees boekje als huiswerk, als in \"I like blue, I like red, I like purple.\" Toen met z\'n alle richting de crèche lopen en Cillian en ik haalden Robyn op, thuis eenmaal eten koken. En daarna op de bank geploft. Woensdag was het schilderdag, alles geschilderd wat maar kon, z\'n stok \"Raket\" en z\'n handen.... Donderdag een leapcard geregeld. Dat is de \"chip kaart\" hier. Je bent niet veel goedkoper uit geloof ik. Als ik zonder leapcard naar de stad ga, is dat 3€, maar ik hoef maar wat minder geld in dat automaatje te gooien en er komt een bonnetje uit. Welliswaar met de verkeerde uitstaphalte maar ach.. Toen ik Cillian had opgehaald hebben we eeeindelijk de kerstkaarten afgemaakt. Wat een klus. Savonds de stad in maar \'t was niet heel veel aan. We gingen naar een kerstmarktje (alle duitse meiden ontmoet) maar we hebben meer gelopen dan we hebben gezien. Heel veel eten en drinken te koop.. Geen prulletjes ofzo. Beetje jammer.
Ik krijg steeds meer een band met Cillian en hij luistert steeds beter. Het is echt een schatje. Robyn begint me te herkennen als ik haar ophaal van de creche, dan gaat ze helemaal lachen enzo, erg leuk. Voel me al bijna een moeder. Daar hadden Verena en ik het ook over, elke keer als we samen met 4 kinderen lopen op straat, die kinderen doen hun ding wel.
Vrijdag kon ik een beetje uitslapen, maar Charlie moest nodig uit en daarna wilde ik graaag ontbijten en een filmpje kijken maar er stonden 3 bakken was op me te wachten :) dus dat werd hem even niet. Ondertussen weer Cillian opgehaald, weer One Direction aangezet. Echt leuk om hem te zien dansen enzo. En toen ik \"Brooke Fraser - there is something in the water\" liet horen vond ie t ook geweldig. Daarna met van die kraaltjes gespeeld dat je kan strijken en daaarna kwamen Ethan en Noah nog even langs want Verena moest babysitten en wilde ze een beetje uitputten. Nou met Cillian lukt dat wel, druktemakertje soms. Dus zij gingen ff verstoppertje spelen en Verena en ik ff bij kletsen. Toen even naar het park en voetballen, ookal was t erg fris. Diehardsss. Cillian heeft heel soms last van z\'n astma en ook dit keer was het ff te wild voor hem, ik knielde en dat was even een momentje dat ik dacht, wat ben je toch een schatje! :) Are you okay? :) om op te vreten. Toen gingen we weer Robyn ophalen en hooopte dat de buggy daar zou staan omdat Noirin haar had weggebracht en daarna de trein nam. Na het eten had ik echt een inkakmoment. Helemaal klaar met de dag. Even later bedacht ik me dat Verena moest babysitten en zich vast verveelde, en dat was ook zo. Dus ik ging naar haar toe en we hebben 2 films gekeken, was aardig laat geworden. Vooral omdat ik de volgende ochtend (zaterdag) mee moest naar Dundrum voor Noirin\'s tandarts afspraak.
Even met Robyn door het shoppingcentrum gelopen, erg mooi van binnen en daar ontbeten. En ze zou me afzetten in Dublin centrum maar dat ging niet echt volgens plan. De schoonmaakster was haar sleutels vergeten dus er zat niets anders op dan weer naar huis te gaan. Toen was het afwachten op een belletje van haar tante waardoor Noirin weer naar t centrum zou moeten maar die kwam maar niet... Dusss ging ik maar met de bus alsnog. Is super chill nu, nu ik weet hoeveel t kost, waar ik uit moet stappen etc. Het was niet zo\'n prettig weertje. Mijn doel was vandaag om een tattooshop te zoeken. Ik had al even rondgevraagd welke goed in de markt lag, en dat was Wild Cat Ink. Het heeft een paar shops in Dublin, en heb geen idee of ik nou de dichtsbijzijnde heb gekozen qua loopafstand... Maar de heenweg heb ik wat heen en weer gelopen en kwam uit eindelijk bij Sint Stephen\'s Green. Even uitrusten van het stormige weer, is een erg leuk winkelcentrum! Daar ging ik nog even kijken wat er was en daar zag ik ineens staan dat Wildcat ink op de bovenste verdieping zat! Suuuper chill. Dus ik ging daar heen om een afspraak te maken :) ik heb er al een hele tijd over na zitten denken en ik denk dat dit echt t moment was, nu wil ik het dus ik gaat het doen ook. Ze zeiden dat ik dezelfde dag om 6 uur kon, maar t was pas 2 uur... Dus liever niet. En anders morgen om 11 uur of volgende week, want ik kan niet doordeweeks naar de stad. Ik was zo zeker, gewoon de volgende dag! (Ja op zondag zijn er ook winkels open) Had een aantal voorbeelden aangewezen hoe ik t wilde hebben maar vond t nog wat te rommelig. Eenmaal terug, na wat zoeken naar de bushalte terug aangezien ik een verkeerde afslag had genomen, was ik alleen. Iedereen was weg en heb lekker rustig in m\'n eentje pasta gegeten. Daarna kwam Noirin terug met Cillian en bleef haar Tante Mary slapen. Later kwamen John en z\'n zus Lucy terug van een wedstrijd en werd t lekker kletsen enzo. Nadat t zo rustig was, hou ik er eigenlijk niet zo van maar t was wel interessant. Over dat iedereen wilde dat ze een meisje zouden krijgen en nu hebben ze Robyn en over hoe intelligent Cillian is, hij wilt alles weten. En dan vraagtie niet Why why why, maar How Come?? (hoe komt dat). Met een wijntje erbij, die voor mij nog iets zoeter kon, (als ik er al aan denk krijg ik hoofdpijn) en m\'n zoutjes die door Lucy werden opgegeten... Toen was \'t maar tijd voor bed.
Weer de wekker gezet, maar was op tijd wakker. Ik moest op tijd de bus hebben voor t geval ik \'t weer niet kon vinden :) Ik was er in een rechte lijn heen gelopen, kon niet missen. Ik was er een half uur te vroeg dus ik ging nog even rond kijken, erg leuk shirtje gezien. Toen was t ff voor 11 en kon ik naar binnen! Ik had gisteravond ook nog even wat \'schetsjes\' gemaakt en die zijn toch \'t leukst in vergelijking met die hun lieten zien. Dus mijn mooiste handschrift uitgekozen en daar staat ie dan! \"Brothers\". Ben er trots op en iedereen mag \'t zien. Later ook nog dat shirtje gekocht, als ik dan toch bezig ben... Zonder te verdwalen terug naar Dublin 15, Castleknock. Iedereen stond klaar om naar Santy\" te gaan, hèt moment om met de kerstman op de foto te gaan, en ze vroegen me mee maar deze keer sloeg ik over. Weer een eigen maaltijd gemaakt en op de bank hangen. Geeen energie om m\'n verhaaltjes aan elkaar te plakken.
Maandag de 16e begon alweer mijn 2e echte week. De kerstboom is verplaatst dus alle lichtjes moesten anders en de decoratie oook. De kraaltjes zijn nu een hit geworden dus heb me maar eens uitgesloofd net zoals Dinsdag.
Eeeindelijk m\'n eerste kaart gekregen! Ik had er al eentje van Simon, maar die had ik zelf al als cadeautje mee genomen, ik voel me erg geliefd. En m\'n pakketje van home sweet home is ookal onderweg dus ben zeer benieuwd! Moet wel weer vermelden dat mijn adres 111 Carpenterstownroad is. Dus èn town èn road. Maar als je nu nog een kaartje wilt sturen weet ik niet of ik hem voor de kerst zie, want ik ga maandag naar Kerry, het platteland!!
Woensdag was John de hele dag thuis studeren dus Cillian was de een keer bij mij en de andere keer boven gluren. Lekker rustig dagje dus! Het was echt klere weer dus naar buiten was geen optie. Rond half 5 ofzo gingen John en Cillian nog ff zwemmen en gelukkig ook Robyn ophalen daarna.
Donderdag was een aardig drukke dag! Vandaag 3 weken hier alweer!! Time flies when you\'re having fun. Hier vlakbij heb je echt een mooi park wat heerlijk is voor de hond. Zijn veel mensen daar sochtends. Hoewel ik daar niet vaak heen ga, omdat ik niet houd van praten, sochtends :) maar als ik daar heen ga is het echt leuk, en mis ik me hondje Sill eigenlijk wel! Vandaag gekozen voor rondje dorp. Daarna heb ik een kaarsje laten branden voor Marco. Marco zou vandaag 23 zijn geworden, maar is 2 jaar geleden overleden. Een klein gebaar vond ik wel mooi. Ik heb nog gezocht voor een kerk dichtbij maar dat was nog wat te ver, ben sowieso niet echt van de kerk.
Cillian opgehaald en wilde hem verrassen met koekjes bakken! Maar dat had Noirin hem sochtends al verteld helaas... Het was erg leuk, hoewel ik niet goed ben in de beschrijvingen volgen, zijn ze toch aardig gelukt. En errrrug lekker. Cillian heeft ook wat voor z\'n lerares gemaakt, je moet er een hand in zien gedrukt maar dat is een beetje vervaagd. Ik heb er maar een briefje bij gedaan met de beste wensen want daar had niemand aan gedacht, is wel zo aardig. Daarna de hele schoonmaak gedaan en Cillian hielp een beetje mee! Helemaal uitgeput, alles voor het eten klaar zetten en Robyn ophalen. Was een beetje een rare wandeling want we zagen allemaal mensen in korte broeken naar de trein rennen. Leg dat maar eens uit aan een 4jarige, waarom ze zich zo idioot kleden en gewoon door t verkeer heen rennen. Toen we terug waren, was John al thuis dus hij nam het koken over, scheelt weer. Heb ik heel goed klaar gezet :) Toen dacht ik ff uit te puffen op de bank, maar Noirin wilde nog even naar Blanchardstown omdat het \"kertkoopavonden\" zijn nu en dus ging ik mee. Even van de voren gekeken wat ik een beetje wilde halen, want ik zou zaterdag lekker rustig rondneuzen. Dus dit keer niets gekocht. Eenmaal terug wilde ik gelijk m\'n bed in! Ik ben echt gek op slapen, heeerlijk. Helemaal nu ik al 3 weken lang al lange dagen maak, vol met aandacht voor de kinderen. Nee, uitslapen zit er nie meer tussen :) maar gelukkig is dat nu ook een beetje m\'n ritme.
Vrijdag, heerlijke dag. En dat zou \'t ook worden! En dan heb ik het niet over het weer, wat een klere weer weer! Nu met Charlie los gelopen in \'t park, en het ging erg goed. Cillian was vroeger uit ivm de kerstvakantie. Dus ipv 1 uur klaar staan, half 12 alllll. Ondertussen kwam het grote poppenhuis voor Robyn, Ben benieuwd op welke leeftijd ze dat gaat gebruiken... Wel heel erg mooi, echt precisie werk. En toennnnn waar ik daaagen op heb gewacht.. Wel 3, was daar m\'n HomeSweetHomekerstpakket :) en \'t is zeker sweet! Lekkerrrrr. \"Veilig\" op m\'n kamertje gezet. Na een beetje lunch met Cillian gingen we naar Verena, Ethan en Noah. Als t mooi weer was, zouden we naar een speelplaats gaan maar dat was het totaal niet. Dus maakten we van de woonkamer een bioscoop. Ze wilden heel graag the adventurers kijken, (en sorrrrry maar ben niet van de science fiction, ) maar ik dacht dus aan een soort \"reddertjes in kangoeroeland\" :) hihi, okee dat was het duidelijk niet. Van wat ik heb gezien, was het wel grappig. Chris Evans, Mark Ruffalo.... :) beetje geskipt, omdat hun aandacht er niet lang bij blijft. Nog even piano gespeeld, eindelijk weer eens, en zij gingen nog even verstoppertje doen. Ik had de buggy alvast meegenomen voor het geval we wat langer bleven, en dat was ook zo. Door de storm op naar de crèche.. Cillian had er gelukkig wat minder moeite mee. Lekker hangen aan de buggy op je scooter/step. Net èèn momentje Robyn opgehaald en daar stond John. Daar was ik wel even blij mee, nu konden we met de auto terug naar huis. Lekker ongezond avondeten, en toen ging ik alweer klaar maken voor s\'avonds. Op m\'n kamer ontdekte ik dat Charlie m\'n zoutjes en chocolaatjes ook erg lekker vond, ik was een beetje boos. Ik heb er echt een hekel aan als mensen aan m\'n spullen zitten.. maar dit was een hond. Maar anyhoe, Anne Marie had me gevraagd of ik een keertje op Ethan en Noah wilde passen, tuuurlijk. Verena is een weekendje naar Galway dus ik \"nam het even over\". Ze zijn wat rustiger overdag maar met naar bed gaan wat moeilijker. Cillian is juist drukjes overdag en ligt binnen 2sec in z\'n bed te pitten. Allemaal nederlandse boekjes daar, dat was leuk om te lezen. Ethan praat goed Nederlands en Engels en Noah die begrijpt wel wat ik zeg maar praat zelf liever Engels. Beetje een \"mixed up conversation\". Ik bleef daar ook slapen zodat ik snachts niet nog terug hoefde. Ze zijn erg gastvrij, ze hebben gewoon een hele gastkamer vrij, net zoals bij Noirin.
Smorgens gelijk mee naar mijn eerste en hun laatste zwemles, wilde dat nog heel graag zien. Cillian zagen we daar, zoo schattig! Ze hebben hier alleen geen certificaat of diploma\'s.. Dus ik denk als ze in Nederland komen, mogen ze niet zwemmen. Daarna nam ik even wat te eten en ging ik met de bus to town. Even inkoopjes doen, wat ik van te voren niet echt gepland had. Wat ik heb gehaald is....; een cadeautje voor John en Noirin, hoop niet dat ze dit een beetje volgen. We hadden het over meer decoratie in huis en in de boom, duss ik heb wat kerstballen gehaald en een mooi kommetje met 2 geurkaarsjes. Een cadeautje voor Robyn en Cillian. Ik kon het niet laten om te gaan winkelen voor hun, dus kwam al snel uit bij kleertjes :) een hele mooie blauwe jurk voor Robyn en een mooi groenig overhemd met blauw stropdasje. Echt een match, zoo schattig. En niet omdat ik zo lekker bezig was, maar omdat ik hier eigenlijk voor kwam; een mooie rode jurk voor mezelf, wat armbandjes en hakjes. Ik krijg eeeecht een probleem als ik terug naar huis ga haha. Lekker druk bezig geweest dus. Ik zat nog even in twijfel of ik zou dineren met de Flynn Family maar ik ben blij dat ik er bij was. Was erg gezellig en uitgebreid. (Ook weer blij dat ik naar huis mocht ) Exhausted.... Lekker m\'n bed in!! Na een One Direction CD die Cillian heeft gekregen. Al m\'n verhaaltjes eindelijk aan elkaar plakken.
Vandaaag, zondag de 22e, nog even op Robyn en Cillian passen en vanavond inpakken! Morgenvroeg op naar Kerry \'t platteland voor 4/5 dagen!!! Ben zeeer benieuwd.

Hele fijne feestdagen iedereen en geniet ervan :)

Liefsssss xxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!