linda-aupair.reismee.nl

third and fourth

Hier ben ik weer, nu nog heel braaf, with my new story.
30/11/13
Wat vroeger op vandaag. Lekker geslapen. Cillian moest naar zwemles dus zette John mij af in The Blanchardstown Centre, 5 min hier vandaan. Nu had ik even tijd om te shoppen. Donderdag waren we er doorheen gehaast dus nu kon ik het op m\'n gemakje bekijken. Het is aardig groot, maar dat is voor iemand die vaak verdwaald :) Het Nederlandse hier is... de Zara, H&M, de PRIMARK!! maar dat noemen ze hier \'Penny\'s\' enn Dunnes Stores is iets Iers maar het lijkt heel erg op de V&D, erg vervelend dus. Ik zou 2 uurtjes weg zijn, dacht meer heb ik niet nodig, maar duurde toch ietsje langer... De bus terug erbij gerekend. Voor t eerst in de bus! Aan de ene kant was t vet goedkoop, maar toen ik me bedacht dat ik maar 5/10 min in de bus zit.. Net zoals alles in de supermarkt. Voor een brood betaal je €2 ofzo. Maar anyhoe. Was een leuke bus, je hebt zeg maar die Amsterdamse Tourbussen, dat zijn hier gewone lijnbussen. 37 moest ik hebben, de een ging naar Blanchardtown en andere maar Dublin City Centre. Als ik het goed heb. Als je in de 37 blijft zitten komt alles goed, hihi. Eenmaal terug heb ik Ann Mary ontmoet. Dat is de zus van John en zij is met een nederlandse man of was. Dus ze heeft 12 jaar in Amsterdam gewoond. Ze sprak me aan met \"hiya, hoessie?\" Haha. Erg gek om dan weer Nederlands te praten. We hebben met z\'n 3en geluncht. Toen was het plan om naar Dublin centre te gaan! Noirin en ik gingen eerst Cillian van school halen, hij was met John kleine kraampjes in de gymzaal opzetten omdat er morgen een dagje verkoop is van allemaal spulletjes. Speelgoed, je haar en/of nagels laten doen, boeken, cakes. En er is een Cake wedstrijd, waar Cillian en ik aan mee doen. Later vanavond ofzo maar eventjes maken nog! Op naar dublin city. Ongeveer lang half uur in de buz. En op een gegeven moment kwam er een idioot in de bus, ja dat gebeurd ook hier. Deze man wilde niet zitten maar bijna naast de Chauffeur staan. Dat was niet OK dus hij zette de motor af blabla. De man ging wat schelden en toen boden een aantal mensen hun plaats aan. Hij ging zitten, maar hij moest gewoon weg. Hij bleef echter zitten. Maar wij moesten nog iets van 10 min zitten om in t centrum te komen. De chauffeur belde de politie, Iedereen (behalve de man) ging van de bus en gelukkig kwam er een nieuwe daarachter an. Noirin gaf haar nummer om mogelijk te getuigen wat de man zei tegen de chauffeur. Nou, toen dat over was gingen we de stad in! Erg mooie ervaring om dublin te zien, de gebouwen, drukte.. We hebben even wat choco gedronken ergens en daarna gingen we de big shopping street in. Ik weet al die straatnamen nog niet. Met alle lichtjes, bandjes, wat aparte mensen met hun acts, en levende standbeelden op straat. De Ierse muziek was erg leuk en vrolijk. Daarna hebben we wat info gehaald voor mijn mogelijke tourtjes :) En een KAASSCHAAF. Snap echt niet dat we dat alleen in nederland gebruiken. Ze snijden dikke plakken kaas, zonde... Toen na best wel veel gewandel, de bus terug. John had al wat eten gemaakt want we waren weer later dan verwacht. (Ik dacht dat ik altijd laat was...) Vanavond aten we rijst met uitjes en nog wat groente stukjes. Gelijk daarna gingen Cillian en ik een cake bakken. Mijn engels is best goed dus de beschrijving was aardig te snappen. Maar toen er 2 kommen en blijkbaar 2 zakjes chocolade poeder van pas kwamen, raakte ik in de war. Het hoorde een mooie yingyang cake te zijn maar het is dus een chocolade cake geworden! Hihi, Vervelend... Morgen gaan we de decoratie er op doen, naar de school brengen en ben benieuwd naar de uitslag! Daarna heb ik even de badkamer bekeken en ze hebben gewoon één knop om gewoon ff de douche aan en uit te zetten. Nooit eerder gezien. Was een beetje een pisstraaltje ook dus was niet bepaald genieten, maar hee ik was schoon. Daarna even m\'n nieuwe Sim in m\'n telefoon gedaan maar wat is dat een gedoe zeg. Had geen pincode nodig, ik had gelijk een account op die provider en er was dus al 50 cent af, terwijl ik nog niets had gedaan. Waarom is het gewoon niet makkelijk, ik heb toch geen zin om me daar in te gaan verdiepen. Blijkbaar heb ik gewoon een prepaid sim, waar nu €19,50 euro op staat en als ik het gebruik heb ik unlimited internet en bellen en smsen. Toch te gek voor woorden. Noirin zei \"they are very generous in here\". Jazeker. Moeten we allemaal nog maar zien met die sim. Als je dat nummer wilt, feel free to ask. Maar ik was het al snel zat en ging weer lekker op een zaterdag avondje op de bank neer ploffen met m\'n slofjes an en chocolaatjes. Daar houden ze heel erg van, vooral John, kan ze overal wel vinden. Leuk nu ik ook de S van sinterklaas had gegeven. Sowieso houden ze van veel eten, ook met avondeten. Maar nu gelukkig heb ik m\'n zakje zoutjes :) hou het daar ff bij. Dat was mijn dag wel voor vandaag... toch wel leuk :)

01/12/13
Vroeg op wordt al wennen, en dat is nu pas rond 9e. Morgen wordt Drama. Na m\'n ontbijtje gingen Cillian en ik gelijk de decoratie maken op de cake voor de wedstrijd. Alleen Noirin had verkeerd gelezen want het was een CupCake Competition. Dus waarschijnlijk heeft onze taart niet eens mee gedaan haha. Dat was me ook een werkje, de creme maken en Cillian ging er met die stiftjes op tekenen. Het moest zo\'n mannetje uit Despicable Me voorstellen. Cillian probeerde de hele taart groen te maken maar was niet helemaal gelukt. Dus met de chocolade creme, wat dus ook groen werd, hebben we een boom gemaakt. Prachtig, geen idee waar de taart nu is. Smiddags gingen we naar de school voor die verkoopjes maar het bleek dus zoiets te zijn als school kermis. Allemaal dingetjes voor kinderen en activiteiten en alle opbrengsten gaan naar de school en sommige goede doelen. John z\'n familie was daar ook. Omdat Anne Mary een nederlandse man had, en de kinderen nederlands zijn, noemen ze opa en oma ook echt opa en oma. Moet je dan voorstellen met engels accent, haha. Maar heb dus Opa en Oma ontmoet en zus Lucy. Was erg druk. Tussen alle boeken vond ik een woordenboek, nee ik ga niet lezen. Een woordenboek van Engels naar Gaelic! Die heb ik gekocht, misschien dat ik er wat van opsteek, ahum. Helaas geen leuke dvd\'s ertussen. Ik zou er zelf even doorheen lopen en weer gaan, maar omdat John daar hielp met verkopen, bleven we langer. Cillian is gek op spelletjes en heeft vaak met \"the wheel of fortune\" mee gedaan. De eerste keer heeft hij ook echt een Legobox gewonnen voor maar €2 haha. Denk iets van €40 waard. Toen we weer terug gingen, gingen we schilderen. Omdat oma bijna jarig is en naar spanje gaat, maakten we een grote verjaardags schilderij. En ik heb ook iets gemaakt, maar das een verrassing. :) Leuke van kind zijn, ze moeten wel helpen opruimen maar dingen zoals verf enzo, is handig als ze dat maar even niet doen. Dus Cillian was snel weg. Toen alles was opgeruimd gingen we even chillenn. Cillian vond het voeten spelletje, wat ik met Tim af en toe nog doe, wel vermakelijk. Sorry Tim als ik nu iets door vertel :) Ennn natuurlijk de lego dingetjes gingen we proberen in elkaar te zetten. Toen lekker weer eten. Zij hadden aardappelschotel met gehakt, en doperwtjes en mais en shit, dus ik had \"de shit\". Nee het was erg lekker, want ze zetten elke keer aparte bakjes neer met van die zelfgemaakte mixjes van groente en tomatenprut enzo. Zo maak je elke dag van je eten een feestje, hoewel m\'n sla feestje nog moet komen. En toen was het eigenlijk wel gezegd voor vandaag. We gingen nog even zitten in de woonkamer, want Ann Mary en Lucy bleven eten. Hoewel er Criminal Minds op tv was en veel chocolaatjes in de buurt, ging ik toch naar boven in m\'n bedje. Kijken of ik een prijsje had gewonnen bij penny\'s, (ofcourse not, ikke nooit) even m\'n verhaaltje afschrijven van vandaag en m\'n info doorspitten.

Verwacht niet teveel gedetailleerde verhaaltjes meer want vanaf morgen It\'s gonna be busy busy busy. En volgende week maandag I have to do it on my own.

Slaap lekker en \"Slan go foill\" xx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!