linda-aupair.reismee.nl

First and Second Day in Ireland

Hi! Aangezien gister mijn mooie verhaaltje crashte, ben ik opnieuw begonnen...

28/11/13 Vandaag was de dag.
Er spookte zoooveel dingen door m\'n hoofd maar dacht vooral aan het afscheid nemen. Daar ben ik niet zo goed in. Als het een kaartje naar de bios was, had ik hem allang al doorgescheurd, beetje zenuwachtig dus.
Eenmaal aangekomen op schiphol, moest ik naar een andere balie want ik woog 6,6 kilo te veel. :-) Toen echt gedag gezegd en zoals dat gaat alles laten controleren, nog even ergens gezeten en naar de Gate. Er zat nog een zaklamp in m\'n tas volgens hun, wat gewoon een chocolade letter was. In het vliegtuig heb ik alle leuke berichtjes gelezen en dat maakte al m\'n tranen weer goed. Na het prachtige uitzicht van een uur en 3kwartier, zag ik daar Dublin! Zelfde klimaat nu, niet kouder ofzo, wat ik wel dacht met 2 sjaals om.. Alles ging goed, moest alleen even wachten totdat Noirin er was., ze stond bij de verkeerde aankomsthal. Lekker even gekletst en geluncht met Robyn erbij, het meisje van 7 maanden, en toen op naar de auto. Ik wilde bijna achter het stuur gaan zitten maar nu mocht ik gaan ervaren hoe het is om aan de linkerkant niets te doen. Heel gek was het. Toen we bij het huis aankwamen hebben we m\'n overvolle koffer naar boven gebracht, naar m\'n kamer die er erg netjes uit ziet, mooi bed, inloop kast enzoo. En gelijk daarna moesten we Cillian uit school halen, het jongetje van 4 jaar. Eerst best verlegen en daarna lekker uitsloven enzo, erg schattig. We gingen door om nog even langs de supermarkt te gaan en toen even al m\'n spullen uitgepakt! Daar ontdekte ik dat ze hier andere stopcontacten hebben :) Dat was erg jammer want m\'n telefoon was al aardig aan het dood gaan. Dus nog even niets checken en ging ik even met Cillian spelen tot etenstijd. Toen gingen we even het centrum in om pizza te halen! Dus ook gelijk zo\'n nederlands tussen stopcontact en een Ierse Sim! Morgen ofzo maar even installeren. Ze zeggen dat ik dan gelijk free internet heb, maar dat lijkt me sterk.. De pizza was errrrg pittig maar erg lekker. Daarna gingen de kindjes naar bed en wij ploffen op de bank. Bij m\'n mislukte choco gaf ik Noirin een stroopwafel en ze zei \'oh my god, they are gorgeous!\' Dus ze nam er 2, haha. En tot slot een heerlijke (oude) aflevering van NCIS!! (Kon kiezen tussen 5 crimes) Perfect.

29/11/13
Heeeerlijk uitgeslapen. Toch een aantal keer wakker geweest omdat Robyn haar medicijn moest hebben en ging huilen. Geprobeerd weer m\'n verhaal te hervatten maar toen crashte dus alles. Rustig ontbeten rond een uur of half 11 met Noirin en daarna samen grote boodschappen gaan doen. Normaal doen ze het online, maar zo kon ik een kijkje nemen wat ik ook lekker vind. Als vegetarier :) Toen gelijk weer Cillian van school gehaald en geluncht. John kwam thuis en gingen we een kijkje nemen in de creche van Robyn, en haar ophalen. Ondertussen moesten John, Cillian en Charlie de hond klaar staan om naar het park te gaan. We hebben een lekker groot stuk gelopen in \'the phoenix park\', de grootste in Ierland geloof ik. Ze proberen me een hoop cultuur te laten zien, want ze zijn bang dat als ik ga socializen alleen maar pubs en the city zie. Haha, wie weet... We probeerden daar nog een warme choco te scoren maar ze waren al dicht :( Eenmaal thuis gingen we ff lekker chillen op de bank en spelen met Cillian, want hij was uiteraard nog steeds niet moe. Ik had hem gister de Action Man cadeau gegeven, maar gek genoeg vindt hij de pijl en boog die hij draagt interessanter. Dus hij speelt zelf de action man. Dat houdt in, veel lintjes vastknopen en doorknippen zodat de pijl kan vliegen.. Als avond eten aten we lekkere pasta met wat groente er doorheen waarbij ik Noirin wat heb geholpen en een aantal keer Robyn rond heb gedragen. En m\'n nieuwe vega burger ook gelijk geproeft, erg lekker. Daarna nog even gespeeld met Cillian en m\'n olifanten- mandarijnenschil laten zien. En bij 3 mandarijntjes betekende dus 3 olifantjes... van de bananen kon ik gelukkig (nog) niets maken. Cillian is erg lief, ondeugend en leergierig. Nu ze naar bed zijn zit ik met een bakje zoutjes, warme choco wat al koud begint te worden en Charlie naast me die al een tijdje ligt te slapen. Net zoals John die na 5 min NCIS al lag te pitten. Wat nu wel een nieuwe aflevering was! Noirin had een bedrijfsfeestje dus het is aardig rustig. Lekker nog even wat zappen en naar bedje. Het is namelijk een uur eerder hier.

Op naar morgen, even Dublin City in! En het leuke is, het wordt alleen maar leuker!

Tot de volgende!

Liefsss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!