linda-aupair.reismee.nl

Kers op de taart

Hier ben ik dan, eindelijk m'n laatste verhaaltje!
Reismee.nl heeft een storing gehad dus al m'n foto's en reacties zijn weg.
Gelukkig(!!!!) heb ik al mijn verhalen nog.

Het zit er op en dat merk ik zeker, nu een week later alweer.....

Nederland had vrijdag de 13e gewoon gewonnen!! Geweldige wedstrijd tegen Spanje. Verena's broer was in Dublin dus die waren al uit. Een belletje en ik was er ook! Dit moest gevierd worden. Met m'n oranje hempje en vlaggetjes om m'n wangen ging ik op stap :) Trots om m'n land. De volgende dagmoest als eerste mama's kaart op de bus, op naar de camping. Enm'n cadeautjes moesten al klaar zijn, maar dat had ik vorig weekend al gedaan. Met Cillian ook nog leuke oorbelletjes gekocht voor z'n moeder, op maandag geloof ik. Woensdag was mijn mama, maar ook Noirin en Noah jarig! Toch nog een leuke feestdag hier gehad. Dan hoor ik altijd, we vieren het niet hoor en dan komen alsnog wat mensen langs en zijn er 2 taarten.. geen probleeem. Heel belangrijk ook die dag; Nederland speelde weer. Dus ik kon helaas geen aandacht opbrengen voor het avondeten, in het begin dan. Heeul spannend dat het was, hebben ze ook weer gewonnen van Australië. Hier was het natuurlijk een uur eerder, dus ik kon daarna nog mooi aanschuiven. Mijn mooie pakketjes lagen al op tafel en hebben ze toen maar open gemaakt. Ik heb een pasje gekocht voor de bios, en uiteraard met wat Credit. Donderdags hebben we een lekker makkelijk dagje gedaan want Vrijdags was John alweer jarig, ook 40 jaar! Verena en de jongens waren dus de hele dag bij ons, en hebben wede boel versierd. Op het menu stond BBQ dus zoals wij dat in Nederland doen, lekker uitgebreid! De barbecue helemaal gepoetst en met Verena allemaal lekkere dingetjes gemaakt. Gevulde eieren erbij, zelfgemaakte patatjes en een grote bak salade. Mijn specialiteiten. Heel erg leuk eigenlijk, en vooral omdat dit de een na laatste week is voor Verena. Langzaam afscheid van alles nemen en nog leuke dingetjes doen. Avondeten was erg gezellig, alleen wat bleek... ook hier na het eten, eten zeeen vleesje dit en dat en staan ze op en doen de afwas. Als wij lekker zitten te barbecueën blijven we minstens wel 3 kwartier zitten, dus dat deden we ook. Daar zaten Verena en ik dan, heel erg grappig zag dat er uit, dat vonden we zelf ook haha. Maar het was heel normaal en volgens mij hebben we nog een uur gezeten, want daar was het toetje al. NOG EEN TAART. Vervelend natuurlijk, maar dat kon er ook wel bij. Gezellig avondje gehad. Zaterdagavond moest ik weer babysitten. Verena eerst ook maar dat ging niet door, dussss kwam ze gezellig overnachten! Duitsland moest eerst spelen dus dat stond aan, uiteraard ging ik ook een beetje aanmoedigen.... daarna volgden nog 2 films.

Maandag was weer een lekker dagje en was het Nederlandse Elftal er weer! Het maakt niet uit of we deze gingen winnen, maar 3 van de 3 is altijd fijn! Ik had Robyn op tijd uit de crèche gehaald zodat ik rond 5 uur met Cillian alle aandacht had voor voetbal! Natuuurlijk wonnen ze weer, en stoorden ook Noirin en John mij niet. John en ik lijken trouwens wel dezelfde passie te hebben en het is dan ook erg leuk als we samen weer een wedstrijd kijken, en dat is ehh elke avond? Heb mijn scheldwoorden en voetbaltaal vertaald naar engels en daar gingen we. We konden een hoop meer kijken, want de voetbalwedstrijden die in Nederland om 11 uur begonnen, hadden wij al om 10 uur etc. Dus dat was mooi uit te houden. (soms zelfs de wedstrijden van 11 uur) Het was opzich een heel gek dagje, een soort afscheid. Ik was al een tijdje bezig met inpakken om te zien wat ik mee moet nemen naar huis op de 24e, wat mijn ouders kunnen mee nemen en wat ik dan nog in m'n koffer kan proppen EN niet te zwaar is. Dus.... daar stond mijn eerste propvolle tas klaar, okee 2. Ik ging dinsdag heel vroeg weer met de bus op naar het vliegveld!! Ik ben echt van reizen gaan houden, nog meer dan ik al deed. Het inpakken, plannen en vliegen zelf vind ik erg interessant. Misschien aan denken bij een toekomstig baantje. Ik was weer mooi op tijd en maar mijn vlucht vond het weer leuk om te vertragen. Eenmaal weer in Eindhoven, stondmijn paps er weer! Altijd fijn om weer in Nederland te zijn na zo'n tijd. Weer 2 uurtjes bij gekletst in de auto. Thuis was het weer fijn, maar er miste wel iemand. Mijn hondje, dus ik moest wel weer wat traantjes laten. Aantal mensen weer gezien en gelijk even met Rody gebeld. Wanneer ik zou komen..... Want het was hun vrijgezellenavond eigenlijk! Eerst ging ik even langs Judith want ze was ook geslaagd met haar Diploma, en een taartje gegeten. Daarna nam ik stiekem de bus om Rody en Maarten te verrassen, althans dat was het plan. Werd uiteindelijk toch gebracht, maar een leuke verrassing was het wel! Ik heb helpen versieren voor de mooie bruiloft. Het werd laat maar we hadden wel nog een van de laatste bussen. De volgende dag was het dan zover, de dag waarvoor ik gekomen ben! De Bruiloft van ROMA, hoe ik dat graag zeg. Kon gelukkig weer een keertje uitslapen, voor deze drukke dag. Het begon allemaal rond 1 uur... Toen ging ik naar Rody z'n moeder en daar zaten al een paar mensen, daar dumpte ik mijn mooie spullen en ging ik wat klusjes doen. Miley,hun hondje,bijmijn oudersgebracht en nog wat drank etc gehaald. Daarna omgekleed in mijn rode jurkje en hoge hakken. Door al het drukke, heb ik niet gedacht aan mijn make up en geen tijd gehad om mijn haar te krullen, maar daar kwam ik ook pas aan het eind van de dag achter. Ze werden opgehaald door een joekel van een Hummer en het duurde dan ook even voordat zij bij het stadhuis aankwamen. Daar allemaal weer bekenden gezien en toen ze het ja-woord gaven hebben ze mij daarvoor ook nog genoemd, waardoor ik me als een van de getuigennog meerspeciaal voelde :) Heel veel foto's gemaakt, erg leuk. Daarna ging ik thuis snel van hakken veranderen en op naar de Receptie. Daar konden we al een paar drankjes doen voordat zij ook kwamen, en dan stonden we klaar met de bellenblaas. Binnen was het aardig druk en ben ik met een hoop mensen wezen kletsen. Toen de ouders van Maarten een stukje deden, dacht ik bij mezelf; Ojaa... ik heb ook een speech! Dus dat moest weer tot stand worden gebracht. Buiten het feit dat ik 85 kleuren stront scheet, heb ik er ook verder geen tijd voor gehad, dus kon helaas mijn filmpje niet op de beamer. Maar na een paar wijntjes had ik alle moed om mijn speech te geven en ze vonden het (gelukkig) erg leuk. :) Daarna volgde het diner wat zijn vader heeft gemaakt en een aantal drankjes.. heel veel reacties gehad en gekletst en dat maakt mij dan weer trots en vereerd om hierbij te mogen zijn. Het was een erg mooie dag en ik ben er zeker van dat Maarten en Rody ook erg hebben genoten, na al het zwoegen en zweten van het harde werk. Daarna nog een afzakkertje gedaan bij Rody z'n mams en weer lekkere Nederlandse snacks gegeten, wasik aan toe.De volgende morgen, kleine kater, moesten we weer op weg naar het vliegveld. M'n ouders gingen een dagje en nachtje Eindhoven doen want zij vlogen de volgende dag naar Dublin! Ik had natuurlijk weer fijn vertraging maar ik had verder toch geen verplichtingen vandaag. Hoewel wanneer ik landde en de bus naar de stad nam, Noirin en John wel weer een appje stuurde dat ik Cillian en Robyn gewoon op kon halen. Toen ik thuis m'n spulletjes had gedumpt, ging ik gelijk door naar Verena want daar zat m'n schatje! Natuurlijk heeft Cillian me niet gemist, zoals hij dat zo schattig zegt. Dit waren Verena'slaatste dagenen ik was er de hele week gewoon niet. Ik hoopte al dat ze zich had vermaakt, maar we waren weer erg blij elkaar weer te zien! Rond 5 weer Robyn ophalen en natuurlijk herkende ze me, ik ben wel een beetje een zus geworden hoor. Vrijdags wilde ik eerst lazy day doen, maar we gingen toch wel weer meeten en naar het park met z'n allen. Smiddags waren ook mijn ouders in Dublin geland, dus daar ging ik savonds heen! Gelijk een hele rondleiding gegeven en een borreltje gedaan in The Old Storehouse. Zaterdag gingen we naar Howth! Een deel van Dublin.Na een foute afslag waren we aangekomen en ik vond dat ze dit wel even moesten zien. Met Bart, Tim, Rianne, Rody en Keshiaheb ik daar geloof ik helemaal niet aan gedacht. De berg opgeklommen en mooie foto's gemaakt, erg leuke dag. Toen we terug waren in de stad hebben we even uitgerust en de bus gepakt naar mijn huis! We gingen daar samen eten en Noirin had gekookt. Ondertussen is de Zus van Noirin bevallen! Joanne heeft een zoontje gekregen, helaas niet gezien. Anne Marie, Ethan, Noah en Verena waren er uiteraard ook. Verena heeftmijn ouders natuurlijk al gezien dus dat was wel grappig en comfortabel. Dit was ook haar laatste dag hier,het was een dubbel gevoel. Aangezien ik van cadeautjes uitzoeken en geven houd heb ik na het eten, aan tafel nog, mijn mams nog haar verjaardags cadeautje gegeven en Verena een afscheidscadeautje. Heel aardig ben ik. Na het eten hebben we nog een drankje gedaan en toen stond ze op om weg te gaan! Even slikken wel, maar daar ging ze... veeeel te vroeg natuurlijk want ik moet nog 3 weken! Zondags heb ik nog de rest van de stad laten zien aan m’n ouders en rond 2 uur gingen we naar The Riverdance Show 20th Anniversary. De eerste helft was leuk maar een beetje stijf, dus ikviel een beetje weg net zoals mijn buurvrouw.De 2e helft vond ik erg leuk en swingde heel erg. Het was op een mooie locatie in het Gaiety Theater wat tegenover Sinnots zat, en daar konden we mooi gelijk voetbal kijken om 5 uur! Super vette schermen zijn daar binnen. Heel spannend was het weer en ook van Mexico hebben we weer gewonnen! Op naar de kwartfinales! (toch) Opzich dacht ik bij mezelf, 'heel jammer dat ik het hele WK in Ierland moet zien' en dat was het ook wel, maar ik heb ook genoten hoor. Alle oer-Nederlandse namen werden dan ook met een heerlijk accentje uitgesproken, (Von Pursie-Arjun Robben-Depeej -Vlar -Joentelaaren The Free haha, raadze maar)en ik heb nog nooit in al die maanden zoveel Nederlandse mensen bij elkaar gezien. Genieten al dat oranje, dat uit volle borst het Volkslied mee zingt. Daarna hebben we nog lekker samen ergens gegeten en gingen ze alweer terug naar het Hotel! Het was een leuk afwisselend weekendje!! Het afscheid was helemaal niet moeilijk want ik heb hier nog maar 3 weekjes en dan ben ik voorgoed thuis. Okee, misschien een beetje want ik voelde wel dat ik er nu alleen voor stond.

Maandag kon ik ietsje pietsje later opstaan want de kids hadden vakantie. Ethan en Noah zouden hier gedropt worden en dan zou ik ze naar hun kamp brengen. Ik had ze namelijk de hele week want Verena is natuurlijk vertrokken. Maar ze hadden besloten dat Del of Jim hun bracht, opa en oma. En dat ik ze dan 3 uur later weer op haal. Ik bracht Cillian dus met z’n mooie fiets naar ’t Community Centre en daar hadden ze 3 leuke drama uurtjes en dan haalde ik ze weer op. Dat 5 dagen lang. Maandag was een beetje apart voor Ethan en Noah want Verena was er niet. Ook voor mij natuurlijk, dus we hebben een leuk berichtje voor haar ingesproken. Lekker rustig dagje en eigenlijk was het tot donderdag zo. Een aantal keer naar het park geweest, ook met Robyn en Charlie. Vrijdag was wel heel anders. Noirin en John gingen voor hun verjaardag samen naar Parijs. Dus heel vroeg in de morgen vertrokken ze, dus ik mocht fijn op wanneer Robyn wakker werd. Dat was kwart over 6 dus ik heb haar eerst nog even laten liggen en toen naar m’n kamer gebracht zodat ik me kon omkleden zonder dat ze ging huilen. Samen ontbeten en toen bracht ik haar naar de Crèche. Cillian kon in z’n bed blijven liggen want Lucy bleef bij ons slapen. Rond 1 haalde ik de jongens weer op en toen had ik 4 kids. Ook nog een beetje koken, maar dat had Del savonds mee. Niet voor mij natuurlijk, want overal zit vlees in. Maar wel weer een keertje bloemkool gegeten! Savonds met Ethan nog lekker voetbal gekeken. Ik ben er wel achter gekomen dit weekend dat ik heel veel van Cillian, Robyn en Charlie af weet. Anne Marie sliep hier ook en vroeg een hoop dingen zoals wat ze eten, doen en hoe je er op moet reageren. Net zoals Robyn nu uitstekend kan lopen, wil nog steeds opgepakt worden. Maar dat doe ik niet meer. John wel, en als hij dat niet doet gaat ze huilen haha. Maar het ging best leuk dit weekend, ik heb ’t Nederlandse elftal dit keer in de pub gezien! Sinnots, echt super. Ik had met Nelma afgesproken, die ik van Cillian z’n school ken, maar ze kwam iets later. Nederland – Costa Rica was zo verdomde spannend dat het naar extra tijd ging en ook nog penalty’s dus de laatste bus kon ik niet meer nemen. Maar daar was Nelma en besloot naar The WorksMan Club te gaan. Erg gezellig en zo in m’n laaste weken nog een aantal andere mensen ontmoet! Als ik nog veel langer bleef (In Ierland), was ik hier zeker nog een keer naar toe gegaan. Ik nam de 1e nachtbus wel want ik was kapot. Omdat het zo druk was in ons huis leek het eigenlijk dag wel een doordeweekse dag. Zondag lekker weer wezen inpakken want ik had natuurlijk weer 2 lege tassen! Ennn ik begon mijn koffer te wegen…. Savonds kwamen Noirin en John weer veilig thuis vol met verhalen. En een lekker chocolaatje voor mij.

Maandag was Anne Marie vrij en nam Ethan en Noah weer in handen. Cillian had deze week het footballcamp. Met Rugby, Hurling, Gaelic Football en gewoon voetbal. Duurde alleen maar 2 uurtjes, dus veel vrije tijd had ik niet. Wel was het tijd voor leuke dingen want dit zouden m’n laatste 2 weken worden. Twee dagen mooi weer gehad dus lekker in de tuin weer met water ballonnetjes. En de andere dagen weer filmpjes! Woensdag hebben we Nederland gekeken, het was een mooi tijdstip maar ik keek thuis. Het was super spannend maar helaas moesten de penalty’s beslissen en heeft Argentinië dat gewonnen. Heel jammer, maar ook dit jaar geen Wereldbeker voor ons. Ik heb genoten!! Vrijdags was ik uitgenodigd voor een Bbq bij de ouders van John thuis, Jim en Del. Even overwogen maar natuuurlijk ben ik gegaan want dit was een soort afscheid al en buiten dat, heb ik eindelijk hun tuin gezien. Ze waardeerde het erg dat ik was gekomen en het was dan ook erg gezellig. Ook nog veel gevoetbald in de enorme tuin met Ethan. En natuurlijk weer Nederlands gesproken, hoewel dat best lastig is soms als je voortdurend Engels denkt en praat. De broer van John en zijn zoon waren ook weer eens in Ierland, want die wonen in Engeland. Andrew lijkt heel erg op zijn broer en zussen, maar ook Aaron past goed bij zijn neefjes. Leuk dat ik ze nog heb ontmoet zo nog op het eind van mijn avontuur. Mijn laatste zaterdag hier en ik besloot om afscheid te nemen van de stad. Dus ik ging mijn laatste dingetjes halen, zoals een echte Dublin vest + pet! En de shot glaasjes die ik in april toch aan Judith heb gegeven. Plus Molly Malone weer eens gezien, maar ze waren haar aan het restaureren dit keer, wel jammer. Ook nog even wat terug gebracht in een winkel en stiekem weer wat gekocht. Paps en Oma zijn vandaag jarig dus even gefeliciteerd maar geen cadeautje opgestuurd want dat hadden Bart en Tim helemaal geregeld. Uiteraard wel een kaartje gestuurd. Savonds babysitten, wat geen straf was want Nederland moest nog een keer voetballen! Gillian kwam helpen, omdat het dit keer om 5 kinderen ging. Gillian werkt in de Crèche van Robyn en daar kon ik wel gezellig mee kletsen. Eerst keken we met z’n alle Despicable Me 2 en ook Walking With Dinosaurs was gehuurd die Cillian en ik nog Maandag hebben gekeken! Nederland heeft wel heel mooi van Brazilië gewonnen (nadat zij 7-1 hadden verloren van Duitsland) maar helaas maar voor een derde plaats. Zondag heb ik weer een stukje ingepakt.

Maandag, mijn laatste maandag. Het werd tijd voor leuke dingen. Eerst natuurlijk, na een druk weekend voor ’t mannetje, hebben we de film gekeken en lekker rustig gedaan. We hadden besloten om deze week lekker makkelijk te eten, want dan was ik daar niet de hele dag mee bezig. Dinsdag gingen we naar de bios! How to train Dragons 2. Ik had gehoord dat het ook in Nederland was en dat deel 1 op tv was. Heel grappig want ik heb deel 1 nooit gezien en het is hier in Ierland een serie. Was een hele leuke film! (thuis heb ik uiteindelijk toch deel 1 gezien, super leuk). Deze week had Cillian trouwens het Atletiek-Zwemkamp. Van 10 tot 1 en het laatste stukje ging ik elke keer kijken, erg leuk om te zien. Super snel afgeleid maar zwemmen kan ie wel. Woensdag hadden we weer een chill dagje en hadden we een van mijn dvd’s gezien want ik dacht, ik heb ook best films die hij kan zien! Dus dat werd UP! Terwijl ik weer lekkere paprika’s, uien en een sausje door elkaar gooi, heeft hij al een hoop gezien. Donderdag gingen we lekker met z’n tweetjes naar de stad! Nadat ik eerst weer 2 keer heb gefietst om hem te brengen, kon ik naar het Castleknock Hotel. Ik had een kaartje gekregen van Noirin want ze gebruikte die niet meer, en ik kon daar mee naar de sportschool, zwembad en sauna! Heer-lijk. Dat heb ik in die tijd gedaan en daarna mocht ik weer 2 keer fietsen om Cillian te halen. Vier keer op een dag en dat 5 keer pfoeee en dat in die hitte, ja het was ook in Ierland een keertje bloed heet. Anyway, wij namen de bus naar de stad en daar gingen we eerst naar Noirins Kantoor wat ze heel erg leuk vond, toen even in het Dodedieren museum weer geweest, heeft hij even een grote boodschap gedaan en toen gingen we een lekker ijsje halen en in het overvolle St. Stephan Greens Park zitten. Genieten, dit was ons een na laatste dagje. De terugreis duurde iets langer dan verwacht en John moest wel Robyn ophalen anders werd het te laat. Toen we terug waren had ik als de wiedeweer het eten opgezet. En volgens mij hadden we deze dag samen gehaktballetjes gemaakt. Ik verdien wel een klopje op m’n schouder door uberhaupt het vlees aan te raken maar ook nog eens lekker te kneden en balletjes van te maken. Cillian genoot er van en ik hoop voor hem dat dit voor herhaling vatbaar was. Vrijdags zijn we nog lekker in het park geweest en savonds na het eten ben ik ook met ze mee gegaan en waren we gewoon met z’n 6e in het park met 97 andere honden, erg leuk. John, Noirin, Cillian, Robyn, Charlie en ik samen in het park op m’n laatste dagje! Daarna hebben we nog Enchanted gekeken met een ijsje erbij. Daar kreeg ik een mooie kaart en Hot Chocolate en gaf ik hen een fotolijst met mooie uitgeprinte foto’s erbij :)
Daarna met John nog even The Final Episode of Bones gekeken met een biertje erbij! En deze eindelijk helemaal opgedronken. Dit was mijn laatste dagje, het is gewoon klaaar….

De volgende morgen wilden we rond 7 uur vertrekken want ik moest half 8 op het vliegveld zijn.
Ik mocht Cillian wakker maken, maar meneer wilde gewoon niet mee.. kreeg toen wel een brok in m’n keel. Toen John even naar boven ging was Cillian toch wel klaar om mee te gaan :) Charlie moest ik natuurlijk wel gedag zeggen thuis dus ik wist nu echt dat ik niet meer terug zou komen dit keer. Hij had het ook wel door hoor van de week, met al m’n koffers in m’n kamer. Toen we vertrokken was de sfeer heel normaal, lekker in het midden tussen Robyn en Cillian. En met het afscheid moest ik wel een traantje laten…

Toen ik afscheid nam van Cillian met een knuffel, vertelde ik hem dat er nog een cadeautje in mijn kamer lag. De Film Frozen met een mooie afscheidsbrief.

Ik ga ze zo missen!!

In het vliegveld was ik opgelucht dat al de zenuwen weg zijn, maar ook wel een beetje verdrietig.

Nu is het Maandag, is er al een leuke week voorbij hier en komt hun nieuwe Au pair. Noirin heeft mij verteld vandaag dat Cillian mij (zomaar) mist haha maar ik hoop dat hij haar een nieuwe eerlijke kans geeft. Als hij dat doet, dan krijgt zij net zo’n mooie tijd als ik had.

Gelukkig kom ik natuurlijk een weekendje terug, en ik moet op Cillian z’n verjaardag aanwezig zijn!!
(en ik vind dat stiekem al tijd worden:))

Ik ben bang dat dit het einde is van al mijn reisverslagen… Tot ik natuurlijk weer op reis ga.

Maar wanneer zal dat zijn?


Liefs van mij en bedankt voor jullie interesse!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

mamma

Fijn dat je er weer bent. XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!